יש לכם שאלה?
98% מצאו תשובה לשאלתם בעמוד זה.

לנוחיותכם, את התשובות ניתן לחפש לפי הקטגורייה אלייה שייכת

הזמנות ואישורים
טיסות
כבודה וצ׳ק אין
תשלומים וקבלות
מידע כללי
הזמנות ואישורים

הזמנה אונליין - בסוף הליך ההזמנה באתר תקבלו מס' הזמנה. שימרו מספר זה לפניות בהמשך. נדגיש כי הליך אישור ההזמנה אינו סופי ומותנה באישור סופי מחברת התעופה/ספק הטיסות ומחברת האשראי. רק לאחר שיתקבל במייל אישור סופי או כרטיסי הטיסה, תחשב ההזמנה כמאושרת. הזמנה באמצעות תשלום טלפוני – במידה ובחרתם באפשרות זו, תקבלו מספר פנייה להזמנתכם, אישור סופי להזמנה יינתן רק לאחר שיחה עם נציג הזמנות ולהשלמת חיוב האשראי. אנו כמובן נחייב את כרטיס האשראי שלכם רק לאחר אישורכם לגבי סכום החיוב. בסיום התהליך כשהזמנתכם אושרה אנו נשלח אילכם את האישורים והקבלות בהתאם.

כן, בכפוף להוראות חוק הגנת הצרכן. ביטול הזמנה מתבצע במילוי טופס ביטול טיסה הנשלח לשירות הלקוחות. אישור ביטול ההזמנה ישלח במייל. דרכי ביטול ההזמנה לפי חוק הגנת הצרכן תוכלו למצוא בפרק התנאים הכלליים שלנו. ניתן לבטל כל עסקה תוך 14 יום מביצוע העסקה ובתנאי שהביטול אינו בטווח שבעה ימי עסקים ממועד הטיסה. דמי הביטול לאחר 14 יום הם בכפוף למדיניות חברות התעופה / ספק הטיסות ותנאי הכרטיס שרכשתם. חוקי הגנת הצרכן אינם חלים על טיסות שאינן יוצאות או חוזרות לישראל. אנו ממליצים לכם לעיין בנוסח המלא של תקנות הגנת הצרכן- ביטול עסקת מכר מרחוק בהזמנות שאינן עומדות בקריטריונים הקבועים בחוק, בטיסות סדירות, דמי הביטול הם בכפוף למדיניות חברות התעופה וסוג הכרטיס שרכשתם. בטיסות שכר או בטיסות לואו קוסט דמי הביטול הינם מלאים, בגובה עלות הכרטיס, דמי הביטול החלים על טיסות שאינן יוצאות או חוזרות לישראל הינם בגובה עלות הכרטיס.

במידה ומצאתם כי הפרטים שהקלדתם אינם נכונים – צרו קשר עם שירות הלקוחות שלנו על ידי מילוי טופס שינוי פרטים באתר. (טופס שינוי פרטים) שינוי פרטים לאחר התשלום כרוך ברוב המקרים בתשלום נוסף הנגבה עבור חברת התעופה. בדקו היטב את הפרטים ורשמו אותם בדיוק כפי שמופיע בדרכון שלכם. לעיתים ניתן להסתפק בהוספת הערה להזמנה. העניין תלוי בשינוי הנדרש ובחברת התעופה.

בדקו בתיבת הספאם או דואר הזבל. במידה ולא מצאתם- פנו לשירות הלקוחות על ידי מילוי טופס "צור קשר" באתר או שילחו מייל ל service@support.smartair.co.il או טלפונית.

כן בכפוף לזמינות ולמחירים. פנו לנציגי השירות שלנו במידה ואתם מעוניינים באמצעות הטופס המיועד לכך באתר או שילחו מייל ל  service@support.smartair.co.il

כרטיסי הטיסה, קבלות וכל חומר נוסף ישלחו אליכם לתיבת הדואר האלקטרוני לפי הפרטים שמסרתם באתר. מומלץ לבדוק גם בתיבת ה"ספאם" או דואר הזבל. במידה וכרטיס הטיסה טרם הגיע למייל, נא ליצור קשר עם שירות הלקוחות בטופס המיועד לכך או שילחו מייל - service@support.smartair.co.il בכל מקרה, אל תצאו לשדה התעופה ללא כרטיס או ללא הודעה מפורשת מסמארטאייר כי ממתין לכם כרטיס בשדה.

 
 
טיסות

המחירים המוצגים באתר הינם מחירים המתקבלים ישירות מחברות התעופה והספקים השונים. המחירים מעודכנים בזמן אמת הן מבחינת זמינות המושבים והן מבחינת זמינות המחיר שהוצג. על כן יתכן שבתהליך ההזמנה או בהליך אישורה המחיר ישתנה. בעמוד סיכום יופיע המחיר הסופי של ההזמנה טרם התשלום. בכל מקרה תתבקשו לאשר את התשלום המעודכן, במידה ותבחרו לא לעשות כן, לא תחויבו וההזמנה תבוטל ללא עלות.

טיסת low cost היא טיסה בפרופיל שירות חלקי לנוסע. הנוסע משלם רק על מרכיבי שירות חיוניים להם הוא זקוק. חברת התעופה תגבה תשלום עבור שירותיה כאשר לכל חברה מגוון רב של אפשרויות ומחירים. מקצת מחברות אלה מחייבות על צ'ק אין בשדה. לכן מומלץ מאוד לבצע צ'ק אין מוקדם.

ביטול הזמנה מתבצע במילוי טופס ביטול טיסה הנשלח לשירות הלקוחות. טופס המיועד לכך אישור ביטול ההזמנה ישלח במייל. ביטול לפי חוק הגנת הצרכן - ניתן לבטל כל עסקה תוך 14 יום מביצוע העסקה ובתנאי שהביטול אינו בטווח שבעה ימי עסקים ממועד הטיסה. ככלל, בטיסות שכר או בטיסות לואו קוסט דמי הביטול הינם מלאים, בגובה עלות הכרטיס, ובתנאי שהביטול הוא לאחר 14 ימים. בטיסות סדירות, דמי הביטול לאחר 14 יום הם בכפוף למדיניות חברות התעופה וסוג הכרטיס שרכשתם. דמי הביטול החלים על טיסות שאינן יוצאות או חוזרות לישראל הינם בגובה עלות הכרטיס. אנו ממליצים לכם לעיין בנוסח המלא של תקנות הגנת הצרכן- ביטול עסקת מכר מרחוק.

במידה ומצאתם כי הפרטים שהקלדתם אינם נכונים – צרו קשר עם שירות הלקוחות שלנו על ידי מילוי טופס שינוי פרטים באתר. טופס שינוי פרטים שינוי פרטים לאחר התשלום כרוך ברוב המקרים בתשלום נוסף הנגבה עבור חברת התעופה. בדקו היטב את הפרטים ורשמו אותם בדיוק כפי שמופיע בדרכון שלכם. אם אתם מעוניינים לשנות יעד או תאריכים לטיסתכם, אנא פנו אל שירות הלקוחות שלנו באמצעות דף שירות הלקוחות.

עליכם לבצע צ'ק אין מוקדם. בכך תבטיחו את מקומכם בטיסה ואת עדכניות המידע שבידכם. רצוי מאוד לבצע צ'ק אין מוקדם מהבית ולא בשדה התעופה. ביצוע הצ'ק אין המוקדם הוא באחריות הנוסע ולצערנו, ונציגי השרות שלנו אינם יכולים לעשות צ'ק אין עבור הנוסע. צ'ק אין מוקדם באתר חברת התעופה עשוי לחסוך עבורכם כסף וזמן יקר בשדה התעופה. ניתן לבצע צ'ק אין בשדה התעופה לפני ההמראה. לעיתים כרוך הדבר בתשלום נוסף בהתאם למדיניות חברת התעופה. בעמוד "חברות תעופה" באתר ניתן למצוא הנחיות מדויקות לאפשרויות ביצוע צ'ק אין מוקדם בהתאם לחברת התעופה. בחברות תעופה או בטיסות מסוימות לא ניתן לבצע צ'ק אין מוקדם.

בטיסות צ'רטר לא ניתן לבצע צ'ק אין מוקדם, יש לאשרר את הטיסה הלוך וחזור, לפי פרטי ההתקשרות וההנחיות המופיעות על גבי כרטיס הטיסה שנופק על ידי הספק. בטיסות סדירות בהם לא ניתן לבצע צ'ק אין מוקדם יש לברר את פרטי הטיסה מבעוד מועד באתרי חברות התעופה או באתר שדה התעופה או באמצעות נציגנו.

ניתן לבחור מושב מועדף בטיסה. ככלל חברות התעופה יעדיפו לאפשר לנוסעיהם המתמידים לבחור מקום על פני לקוחות מזדמנים. במרבית חברות התעופה ובחברות לואו קוסט בחירת מושב כרוכה בעלות נוספת. הסיכוי לאישור מקום מועדף יעלה במידה ותבצעו צ'ק אין מוקדם מהבית. לא ניתן לבחור מקום בטיסת צ'רטר. תוכלו גם לבחור מקומות בתשלום ישירות באתר חברת התעופה.

הטיפול בנוסע בעת הגעתו לשדה מבוצע על ידי חברת התעופה. במקרה של ביטול או איחור משמעותי בטיסה פנו לנציג חברת התעופה ולמודיעין שדה התעופה שבשדה לקבלת פרטים. פנו אלינו במקביל לבדיקת אפשרויות לטיסות חלופיות במידה ונדרש. במידה ומתוכננת לכם טיסת המשך ציינו זאת בפני נציגות חברת התעופה בשדה. שמרו את כל המסמכים לרבות אישור עלייה למטוס וכרטיסי הטיסה לצורך בירור בהמשך. פרטים על חובות חברת התעופה בעת איחור או ביטול תוכלו למצוא בטופס התנאים הכלליים באתר. נציגנו ישמחו לסייע לכם בהסברת זכויותיכם על פי חוק ובמימושן. את חוק שירותי תעופה תוכלו למצוא במלואו באתר שלנו.

כן. באתר תוכלו למצוא את כל חברות התעופה אשר טסות ליעד אליו תרצו לטוס ובנוסף תוכלו לשלב בין חברות תעופה שונות בהלוך ובחזור על מנת למצוא את הטיסה הנוחה והמתאימה בדיוק עבורכם.

במקרה וטיסתך נדחתה במעל 5 שעות, הינך זכאי לבטל את הזמנתך ולקבל החזר, במידה ומדובר במעל 8 שעות דחייה הינך זכאי לפיצוי ולהחזר עלות הכרטיס. זכויותיו של הנוסע בכל הכרוך בעיכוב, ביטול או הקדמת טיסה מפורטות היטב בחוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה), תשע"ב-2012. Smartair מתחייבת ליידע את הנוסע על זכויותיו ולסייע לו בקבלת ההטבות האמורות בחוק ולפי בקשת הנוסע תפנה למפעיל הטיסה, למארגן או למי מטעמם, למימוש זכאותו של הנוסע לאותן הטבות, בהתאם להוראות החוק האמור.

פרטי הטיסה המופיעים בכרטיס הטיסה הם המחייבים לעניין תנאי ההזמנה, יתכנו ביטולים או שינוים במועדי ובמסלול טיסתכם ביוזמת חברת התעופה. חברת התעופה תודיע על שינויים אלה באמצעותנו או ישירות אליכם בהתאם לפרטי ההתקשרות אותם השארתם באתר בעת ההזמנה. חברת התעופה עשויה אף להציע לכם חלופות לטיסתכם. אינכם מחויבים לקבל הצעות אלה. אנא פנו אלינו לבחינת זכויותיכם על פי חוק ולהצעת חלופות נוספות ככל שיהיו.

 
כבודה וצ׳ק אין

מידע מפורט ומדויק על אפשרויות הכבודה מופיע באתרי חברות התעופה הרלוונטיות. תיק יד- רוב חברות התעופה מאפשרות להביא תיק יד אחד לפי מידות סטנדרטיות והמשקל נע בין 8-10 קילו. מזוודה בבטן המטוס-בהתאם לתנאים של כל חברת תעופה. שימו לב כי לעיתים הוספת כבודה לפני ההגעה לשדה זולה יותר יותר מאשר בשדה. תוכלו גם לפנות לנציגנו לקבלת מידע נוסף ככל שיידרש.

באפשרותך להוסיף ולהזמין הושבה מוקדמת/מושב מועדף או כבודה/כבודה נוספת תמורת תשלום נוסף. ניתן לבצע הזמנות אלה באתר או בעזרת מוקד Smartair בעת ההזמנה או לאחריה או באתר חברת התעופה או בשדה התעופה. על הזמנות באמצעות Smartair תגבה החברה עמלה בסך 5-10 דולר לפריט/נוסע לפי העניין. אפשר והמזמין יוכל לבחור מושב או להזמין כבודה ללא עלות בהזמנה ישירה באתרי חברות התעופה. יתכן ועלותם של מקצת מהשירותים הניתנים לרכישה בשדה תהיה גבוהה יותר מאשר ברכישה מוקדמת באתר Smartair או באתר חברת התעופה. אנו נשמח לבצע עבורך כל בירור לגבי התנאים והשירותים הניתנים בטיסה ולגבי אפשרויות הרכישה ועלויות רכישתם.

צ'ק אין מוקדם חיוני ביותר לבדיקת עדכניות המידע הנוגע לטיסתכם ומבטיח את עלייתכם לטיסה. בחברות תעופה/טיסות מסוימות לא ניתן לבצע צ'ק אין מוקדם. יש לבצע צ'ק אין בכל אחת מחברות התעופה בנפרד.

האחריות על הטיפול במטען מוטלת על חברת התעופה לרבות אובדן, מסירה באיחור או נזק. חברות התעופה עומדות על כך שהטיפול והפיצוי יהיה במישרין מולן. במידה ומטענכם לא הגיע בטיסה, פנו מייד למשרד האבדות והמציאות שבשדה התעופה ומלאו טופס אובדן מתאים. רשמו את מיקומכם ופרטי ההתקשרות עימכם בעת שהותכם בחו"ל על מנת שבמידה ותאותר מזוודתכם תוכל חברת התעופה להעבירה אליכם. נסו לקבל מנציגי חברת התעופה אישור לרכישת מוצרים חיוניים לימים בהם תהיו ללא מזוודה ( חברות התעופה נוהגות לזכות בסכום של עד 30 דולר ליום החל מהיום השני, עד שבעה ימים מלאים) במידה ומטענכם הועבר לכם במהלך חופשתכם נא דרשו אישור על מועד ההחזרה המדויק. עם שובכם תוכלו להגיש תביעה באופן ישיר באתר חברת התעופה. צרפו לתלונתכם כרטיסי טיסה, קבלות על מוצרים שרכשתם, כרטיסי עליה למטוס, טופס האובדן אותו מילאתם וכל מסמך רלוונטי אחר לפי הנחיות חברת התעופה באתר. במקרה ומזוודתכם ניזוקה מלאו דו"ח במשרד האבידות והמציאות, הציגו את הנזק וצלמו לתיעוד, במקרה זה צלמו וצרפו גם את סרטי הקידוד שהודבקו על המזוודה. אנו מציעים לכם באתרנו לערוך ביטוח נוסעים וביטוח אובדן מטען. נציגי סמארטאייר עומדים לשירותכם למידע ולסיוע מול חברת התעופה ככל שיידרש.

בכרטיס טיסה עם טיסות המשך המשלב בתוכו יותר מקטע טיסה אחד, מטענך יגיע אל יעדך הסופי ללא צורך בביצוע צ'ק אין ובידוק בכל אחד מחניות הביניים נא וודאו בעת הצ'ק אין בשדה התעופה כי הצ'ק אין מבוצע עד ליעדך הסופי.

 
תשלומים וקבלות

כל החיובים יבוצעו בשקלים לפי שער ההעברות וההמחאות (מכירה) כפי שפורסם ביום העסקים שקדם לביצוע ההזמנה לקוח המעוניין בחיוב כרטיס האשראי במט"ח יבצע בהזמנה טלפונית באתר ונציג Smartair יבדוק אפשרות זו יחד עם הלקוח. נוסף למחירי השירותים המופיעים באתר.

קבלות וכל חומר נוסף ישלחו אליכם לתיבת הדואר האלקטרוני לפי הפרטים שמסרת באתר. מומלץ לבדוק גם בתיבת ה-"ספאם" או דואר הזבל. במידה והקבלה איננה נמצאת בתיבת ה"ספאם" או בדואר הזבל, נא ליצור קשר עם שירות הלקוחות במייל service@support.smartair.co.il

הזמנה שבוטלה במסגרת חוק הגנת הצרכן, אנו עושים כל מאמץ אפשרי שההחזר יהיה עד 14 יום, יחד עם זאת אנו תלויים בהחלטות חברות התעופה והספקים וממתינים לאישורם להחזרת הכספים. לעיתים קרובות אנו מעבירים את ההחזר ללקוחות עם קבלת האישור ולא ממתינים להעברה עצמה מהספק או מחברת התעופה.

באתר בעת ביצוע ההזמנה ישנן שתי אפשרויות תשלום: תשלום טלפוני באמצעות נציג smartair שיחזור אליכם או תשלום מאובטח באמצעות כרטיס אשראי. ניתן לשלם באמצעות ויזה, מאסטר קארד, אמריקן אקספרס ודיינרס. ניתן לשלם גם בכרטיסי אשראי זרים ולבקש כי החיוב יהיה בדולרים או ביורו. להזמנות טלפוניות ניתן לשלם גם במזומן בהגעה למשרדנו או בהעברה בנקאית.

ניתן לשלם עד 10 תשלומים, בעת ביצוע ההזמנה ניתן לבחור את מספר התשלומים הרצוי.

 

המטה ללוחמה בטרור במשרד ראש הממשלה, מפרסם מעת לעת "אזהרות מסע" לישראלים הנוגעים ליעדים בחו"ל. אזהרות אלו הנן בחזקת המלצה לישראלים שלא לבקר ביעדים אלה. על כל מזמין להתעדכן קודם נסיעתו אם קיימת "אזהרת מסע" ליעד אשר בנוגע אליו הנו מתכנן להזמין שירותים מהחברה. לא תתקבל דרישה כלשהי לביטול הזמנה ליעד שלגביו פורסמה "אזהרת המסע" קודם להשלמת ההזמנה. החברה איננה מתחייבת לבטל הזמנה אם "אזהרת המסע" לאותו היעד פורסמה לאחר השלמת ההזמנה. "אזהרות המסע" מפורסמות באתר האינטרנט של המטה ללוחמה בטרור.

רשות התעופה האזרחית בישראל ממליצה להגיע לשדה התעופה כשלוש שעות ממועד ההמראה לצורכי הבידוק הביטחוני.

כן. תוקף הדרכון צריך להיות שישה חודשים לפחות ממועד הטיסה חזרה ארצה. רשויות ההגירה במדינות מסוימות עלולות למנוע כניסה לשטחן במצבים בהם תוקף הדרכון אינו עומד בתנאים אלה.

ביטוח נסיעות ניתן לעשות בכל מוקדי ואתרי קופות החולים, בחברות ביטוח ואף באמצעות כרטיס האשראי שלכם. אנו נוכל לסייע לכם ולהציע לכם שירות לביטוח ייחודי.

למשרד הבריאות הנחיות מפורטות באשר למדיניות החיסונים והבריאות הנוגעים ליעדים בחו"ל. על כל מזמין להתעדכן קודם נסיעתו על ההנחיות וההמלצות המפורטות קודם להשלמת ההזמנה. יובהר במפורש כי לא תתקבל כלבקשה לביטול הזמנה ליעד שלגביו פורסמו בעבר הנחיות/מגבלות והחברה אינה מתחייבת לבטל הזמנה אם פורסמו הנחיות/מגבלות לאותו היעד לאחר השלמת ההזמנה. מידע והנחיות משרד הבריאות ניתן למצוא באתר משרד הבריאות