10 עובדות שאתם חייבים לדעת על ורונה

1.העיר ורונה כולה מוגדרת ע"י אונסק"ו כאתר מורשת עולמית בזכות ריבוי האתרים והמבנים ההיסטוריים שבתוכה.

2. באופן מפתיע למדי, ולמרות שיש אינספור אגדות ומיתוסים בנושא, אף אדם אינו יודע בוודאות מתי נוסדה העיר, ומה מקור שמה.

3. אף על פי שלא מדובר בעיר מרכזית באיטליה, ורונה הייתה אחד היעדים המופצצים ביותר במלחמת העולם השנייה, בגלל היותה הצטלבות הדרכים בין שני הצירים המרכזיים במדינה: כביש ונציה-מילאנו וכביש רומא-ברנר (הגבול עם אוסטריה).

4. פיאצה דלה ארבה, הכיכר המרכזית של העיר, הייתה אחד השווקים הגדולים ביותר באימפריה הרומית במאה ה-14. המבנים המקיפים אותה והמזרקה שבמרכזה נבנו באותה תקופה ונשמרו בשלמותם עד היום.

5. עוד אתר עתיק מהתקופה הרומית הוא ה"ארנה", אחד האתרים המפורסמים ביותר בורונה, שבתקופת האימפריה נחשב לאחד האצטדיונים הגדולים ביותר בעולם והכיל 22,000 מקומות ישיבה, מספר בלתי נתפס למאה ה-14. עד היום נערכים בארנה הופעות חיות.

6. אחד המבנים העתיקים ביותר, וגם המזוהה ביותר עם העיר, הוא הקסטלווקיו, "מבצר המצודה", שנפגע קשות בהפצצות במלחמת העולם השנייה אך שופץ לחלוטין והיום מהווה את החלק המרכזי מקו הנוף של העיר. המבצר הוקם אי שם בשנת 1375.

7. יופייה הנדיר של ורונה והקסם שלה גרמו למחזאי האגדי, וויליאם שייקספיר, להתאהב בה. לא פחות משלושה מחזות שייקספיריים מתרחשים בורונה: "רומיאו ויוליה", "אילוף הסוררת", ו-"שני ג'נטלמנים בורונה".

8.  "המרפסת של יוליה" הוא האתר המתויר ביותר בורונה. מיליוני תיירים מגיעים מדי שנה לחצר בה עמד רומיאו וניגן ליוליה, להצטלם במרפסת הקטנה ולמשש את השד השמאלי בפסלה של יוליה, שרבים מאמינים שהאקט הוא סגולה למציאת זוגיות ואהבה.

9. המבנה העתיק ביותר בורונה שנשמר עד עצם היום הזה הוא בזיליקת סן זנו (San Zeno), על שמו של פטרון העיר, זנו הקדוש, שבנייתו החלה בשנת 1045 ונמשכה לא פחות מתשעה עשורים. ע"פ המחזה השייקספירי, רומיאו ויוליה נישאו זה לזו בין כותלי הכנסייה המרשימה.

10. אחד האתרים המפורסמים והמעניינים ביותר הוא "קברי הסקאליירים", חמישה קברים מעוצבים בסגנון גותי של השושלת האצילית של משפחת דלה סקאלה, שליטי העיר ורונה במאה ה-13 וה-14. חמשת הלורדים לבית דלה סקאלה קבורים במבני ברזל מחודדים בחצר כנסיית סנטה מריה העתיקה.