כל הסיבות לצאת לחופשה בפראג

"העיר המוזהבת", "אם כל הערים", "פריז של שנות ה-20", "רומא של הצפון", "הלב של אירופה", "העיר בעלת מאה המגדלים". אלו רק חלק מהכינויים שיש לפראג, בירת צ'כיה, שהופכת מדי חורף ליעד המוביל בקרב הקהל הישראלי, צעירים ומבוגרים באחד. כשאומרים "אירופה הקלאסית" מדמיינים בראש ובראשונה את פראג, שעברה הההיסטורי השתמר לאורך מאות שנים וכיום המבנים העתיקים משתלבים בהרמוניה מושלמת עם החדשנות הטכנולוגית והנופים המרהיבים, והופכים את פראג לקלאסית ואלגנטית מחד, וצעירה ותוססת מאידך. אז למה כדאי לצאת לחופשה דווקא בבירת צ'כיה?

אטרקציות חינמיות- מי לא אוהב ליהנות בחינם? פראג מציעה למבקריה קשת רחבה של אטרקציות ואתרים שהביקור בהם הוא חינם. מוזיאונים, כנסיות, פארקים, כיכרות, וגשרים- כמעט בכל אתר בו תבקרו ברחבי העיר, לא תידרשו לשלם כלום.

בירות זולות- נדמה שהמושג "יותר זול ממים" נוצר בכדי לתאר את העלות הנמוכה של הבירה הצ'כית, שנחשבת לאחד האיכותיות בעולם. צ'כיה היא המדינה שבה צריכת הבירה לנפש היא הגבוהה ביותר בעולם (כ-160 ליטר בשנה), בזכות העובדה שכוס בירה, כאמור, יותר זולה מבקבוק מים. סביר להניח שלא תצליחו לעבור יותר מ-50 מטר מבלי להיתקל במקום המוזג בירה מהחבית.

שופינג- אי אפשר לקפוץ לחופשה באירופה מבלי לחזור עם מזוודה מפוצצת בבגדים חדשים. פראג אמנם לא נחשבת כעיר מובילה בשוק האופנה העולמי, אך היא עמוסה בשדרות מותגים, שווקים צבעוניים וקניונים רבים שימלאו לכם את המזוודה במחיר נמוך יחסית. מומלץ לבקר בקניון העודפים Fashion Arena במזרח העיר ובשוק הוייטנאמי. 



 

אירועי תרבות- פראג משמשת כבית עבור לא מעט אירועים ופסטיבלים תוססים, שלא כדאי לפספס אם אתם במקרה נמצאים בעיר באותו זמן. בחודש נובמבר, למשל, יתקיימו שלושה פסטיבלים גדולים בעיר: פסטיבל הסתיו, המוקדש למוזיקה קלאסית, פסטיבל אלטרנטיבה, המציג אמנות מקורית וחדשנית בתחומי המחול, מוזיקה, דרמה וקולנוע, והפסטיבל הבנילאומי למוזיקה דתית.

אוכל- פראג נחשבת לאחד היעדים המהנים ביותר מבחינה קולינרית בעולם. הצ'כים אוהבים לפקוד בתי קפה ומסעדות באופן קבוע. מדובר בחלק בלתי נפרד מהתרבות המקומית המעודדת את "החיים הטובים". בפראג תמצאו כל סגנון שתחפצו בו, מהמטבח האיטלקי, דרך המטבח הסיני ואפילו מגוון מאוד רחב של מסעדות ישראליות או ים-תיכוניות. למרות הכל, אל תוותרו על האוכל המקומי המסורתי, הנחשב לעשיר וטעים במיוחד, כיאה לכל מטבח מזרח-אירופאי.

תחבורה ציבורית- פראג היא אחת הערים המתקדמות ביותר באירופה מבחינת תחבורה ציבורית. עצם היותה עיר קטנה מאוד ביחס לשאר המטרופולינים ביבשת, והעובדה שיש מגוון רחב של אפשרויות הסעה בכל פינה בעיר: מטרו, רכבת חשמלית, אוטובוסים ומוניות, הופכות את בירת צ'כיה לנוחה ונגישה במיוחד עבור תיירים.



קהילה יהודית- רוצים להרגיש בבית גם בחו"ל? פראג היא העיר בשבילכם! בירת צ'כיה היא אחת הערים החשובות ביותר בהיסטוריה של התרבות היהודית וזרם ההשכלה היהודי, ומורשת יהודית ענפה התפתחה שם עם השנים, שאת שרידיה רואים עד היום. הרובה היהודי בפראג נחשב לאחד האזורים היפים בעיר ובעיר תמצאו מספר גדול של בתי כנסת שייתנו לכם הזדמנות מצויינת להכיר מבפנים את חיי הקהילה של יהודי פראג בעבר, כולל בית הכנסת העתיק ביותר באירופה, שעדיין פעיל, Staronova Synagoga. כמו כן כדאי לבקר באחד האתרים המרכזיים בעיר, בית הקברות היהודי העתיק, שנמצא בלב הרובע היהודי ובבניין העירייה היהודי שנבנה בשנת 1586.

מחייה זולה- פראג היא אלטרנטיבה מעולה וזולה לערים הקלאסיות במרכז אירופה כמו לונדון, פריז, רומא או ברצלונה. המחייה בעיר זולה מאוד, בעיקר בזכות העובדה שהצ'כים עדיין משתמשים במטבע מקומי נמוך (קורונה) וטרם עברו להשתמש ביורו. קרונה אחת שווה בסביבות 6.5 שקלים. מחירי המזון והביגוד זולים משמעותית ממערב אירופה וישראל, כך שתוכלו לעשות ולקנות הרבה בתקציב נמוך יחסית.

יופי עוצר נשימה- במבט על, פראג נראית כמו תמונת תלת-מימד, בזכות הגגות האדומים והמגדלים המחודדים. פראג שמרה על צביונה המיוחד והעבר העשיר שלה, וניתן לראות ברחבי העיר מבנים ארכיטקטוניים מרשימים שנבנו עוד בתקופת הבארוק. רשימת האתרים ההיסטוריים בעיר שנייה באורכה רק לרומא והיא מפורסמת גם בסמטאות הציוריות שלה. צריחיה של מצודת פראג שולטים בקו הרקיע של העיר ונהר הוולטאבה החוצה את העיר, על שלל הגשרים המעטרים את מימיו, הופך את העיר לאחת הפנינות היפות ביותר בעולם.