לא לצעירים בלבד: יעדים מגניבים לגיל הזהב
 
כשמדברים על החופים הכי יפים בעולם, אפשר לחשוב שקהל היעד הוא רק צעירים שרוצים לעשות בטן גב ולהשתזף, אבל דווקא לבני הגיל השלישי, מדובר בחוויה יוצאת דופן. אז לאן כדאי לטוס?
 
סרדיניה – הסוד לאריכות ימים
סרדיניה הוא האי השני בגודלו בים התיכון, אחרי סיציליה. עד היום מדענים מנסים לחקור את התופעה המדהימה של אנשי האי, שנחשב למקום עם תוחלת החיים הגבוהה ביותר בעולם, כשרבים מתושבי האי חלפו את גיל 100, ועדיין צעירים ברוחם. הסיבה כנראה טמונה באורח החיים הבריא של התושבים, המשלבים הרבה יין וגבינות בתפריט המקומי, ובאווירה הנעימה והמרגיעה שבאי.
מזג האוויר הים התיכוני נינוח ומזמין מאוד, הנופים קסומים והבריזה מלטפת, אך נראה שדווקא התושבים המקומיים הם אלו שהופכים את סרדיניה למקום האידיאלי להיות בו. 80% משטח האי הוא הררי, כך שאוויר הרים צלול כיין ניתן למצוא לא רק בירושלים. החופים בסרדיניה הם מהיפים והנקיים ביותר בעולם, עם חול לבן ומים צלולים ובאזורים ההרריים ניתן למצוא נופים מרתקים ואיזורי טבע פראיים ובתוליים, שלא ניתן למצוא במקומות אחרים באירופה. 


אמסטרדם – העיר המושלמת לצעירים (בנפשם)
בירת הולנד נחשבת לאחת הערים התוססות והמומלצות ביותר לצעירים הבליינים והסטלנים, עם חיי לילה עשירים ומסיבות עד אור הבוקר, אך גם החבר'ה המבוגרים שמגיעים לאמסטרדם לא מתאכזבים. סיור אופניים ברחבי העיר או שייט קסום בתעלות המתפתלות מהווים מתכון מוצלח לחופשה מרעננת אשר תחזיר אתכם כמה שנים אחורה.

לחובבי התרבות שבינכם מומלץ לבקר בעשרות המוזיאונים המרהיבים שבעיר, ממוזיאון ואן גוך ועד מוזיאון רמברנדט. אם אתם מבקרים בעיר בסוף השבוע או בחגים כדאי לקפוץ ל-Dam Square, המוקד המרכזי של העיר, שם נערכים מדי פעם ירידים מרתקים ושווקים צבעוניים.
 
סאן טרופז – בטן-גב לגיל הזהב
סאן טרופז היא שם נרדף לחיים הטובים. עיירת החוף המדהימה בלב הריבירה הצרפתית היא היעד המושלם לחופשה שטופת שמש באווירה חלומית עם חוויה שלא תוכלו למצוא בשום מקום אחר. אין שני למראה המרהיב של בתי הנופש היוקרתיים וצי היאכטות המרהיב המקשט את נמל העייריה.

חובה לבקר גם בעיירה סנט מקסים הסמוכה, אשר נחשבת למקום תוסס בכל ימות השנה, והיא מציעה שווקים צבעוניים, מבחר מסעדות ובתי קפה, חנויות, מגרשי גולף, טיילת מרשימה על חוף הים וקזינו. מומלץ לקחת שנורקל ומשקפת ולגלות עולם עוצר נשימה מתחת למים ולהרפתקנים (והאמיצים) מביניכם, כדאי גם לקחת שיעור צלילה ולרדת נמוך יותר, לעולם התת-ימי המופלא של הריביירה הצרפתית.