מה עדיף- טיסה ישירה או קונקשן?

כמעט כל מי שמחפש טיסה נתקל בשאלת מיליון הדולר: מה עדיף- טיסה ישירה או טיסת המשך (קונקשן)? השאלה מתעוררת בעיקר בזמנים אלו, שחופשת הקיץ כבר מעבר לפינה וחברות התעופה מתחרות על ליבם וכיסם של הצרכנים, במיוחד עבור טיסות ליעדים מרוחקים יותר, כמו ארה"ב והמזרח הרחוק, שהביקוש אליהם גדל בתקופת הקיץ. היתרון הגדול בטיסות ישירות הוא כמובן החיסכון בזמן. טיסה ישירה היא הדרך המהירה ביותר להגיע ליעד, אך האם היא גם המשתלמת ביותר?

במרבית המקרים הלקוח יכול לחסוך לא מעט כסף, אם יעדיף טיסת המשך על פני טיסה ישירה, במיוחד כשמדובר בטיסות ליעדים רחוקים, כמו צפון ודרום אמריקה. אנחנו מדברים על חיסכון של 30-40 אחוזים, תמורת מספר שעות בודדות. היום יש עשרות חברות תעופה ולכן קשת האפשרויות רחבה מאוד ויכולת השילוב בין שתי חברות שונות מולידה מחירים שלא היו מוכרים לנוסע הישראלי בעבר.

אז כמה באמת חוסכים*? טיסה לניו יורק ישירה בחודש אוגוסט עולה היום כ-1470 דולר, אך מי שיבחר לטוס בטיסת המשך עם עצירת ביניים במוסקבה למשל, ישלם כ-890 דולר בלבד, חיסכון של 580 דולר לכרטיס. ההמתנה בנמל הביניים עומדת על שלוש שעות בלבד, ומשך הטיסה הכולל יתארך בסה"כ בשש שעות לצד, פרק זמן מיזערי בהנחה וביקור בארה"ב בדרך כלל אינו ביקור קצר. (התאריכים שנבדקו: 1/8-15/8). גם בטיסות לחוף המערבי ניתן לראות חיסכון משמעותי. טיסה ללוס אנג'לס ישירה בתאריכים 19/07-2/8 עולה היום כ-1640 דולר, לעומת  כ-1090 שתשלמו על טיסת קונקשן עם עצירת ביניים בת שלוש שעות באיסטנבול. חיסכון של כ-550 דולר. משפחה בת ארבע נפשות תחסוך במקרה הזה כ-2200 דולר (8600 שקל למשפחה!).

גם למזרח הרחוק חסכוני יותר לטוס בטיסת קונקשן. בטיסה ל, היעד האהוב על מטיילים ומשפחות, ניתן לחסוך עד 400 דולר, כשמשווים בין טיסה ישירה העולה כ-1256 דולר, לבין טיסת המשך עם עצירה בקייב, העולה היום 869 דולר בלבד (14/7-18/8). עוד במזרח הרחוק, טיסה להודו עם עצירות ביניים בטשקנט, אוזבקיסטן, ב-599$ בלבד (1/6-30/6). גם טיסות הקונקשן לדרום אמריקה ואפשרויות השילוב בין חברות תעופה שונות מולידות מחירים שקרובים יותר לטיסות לאירופה, וניתן למצוא טיסות זולות ל, כמו גם ליעדים אטרקטיביים נוספים כמו ריו דה ז'נרו וקנקון.

נוסף שנולד מתוך החיסכון שבטיסות קונקשן, הוא פיצול חופשה. לא מעט נוסעים הטסים למקומות רחוקים כמו המזרח הרחוק או הקריביים למשל, נוהגים לקחת טיסת המשך שזמן ההמתנה בה הוא מעל יממה, ולשלב עם ביקור קצר בערי הבירה האירופאיות. זוגות צעירים הטסים לירח דבש ברפובליקה הדומיניקנית בדרך כלל מתחילים את החופשה בלילה או שניים בפריז הרומנטית, לפני שהם מגיעים לקריביים. טיסות המשך דרך ערי הבירה הגדולות באירופה, כמו רומא, פריז ומדריד, אמנם יקרות במעט מטיסות דרך איסטנבול או מוסקבה, אבל עדיין חסכוניות בהרבה מאשר טיסות ישירות, ונותנות מענה נוסף ללקוחות המעוניינים לפצל את החופשה.

לפרטים נוספים ולטיסות זולות, שאלו את הסמארטריסטים.

* המחירים נכונים לתאריך 16.03.2106