• 10 דברים שאתם חייבים לעשות באמסטרדם

10 דברים שאתם חייבים לעשות באמסטרדם

1. סלפי עם אמסטרדם- כמעט כל תייר שמבקר בעיר, לא חוזר הביתה לפני שהוא מעלה תמונה עם השלט המפורסם "I Amsterdam", הנמצא מאחורי הרייקמוזיאום. כדאי לקחת בחשבון שאתם עלולים להמתין דקות ארוכות כדי לתפוס תמונה עם השלט, שמלא במבקרים בכל שעות היום.

2. ביקור בשוק הפרחים הצף- בלומנמרקט Bloemenmarket)) הוא שוק פרחים הפועל בתעלת סיגנל היפייפיה החל משנת 1862 ועד היום. עשרות סירות קנו צפות בתעלה ועליהן מגוון מדהים של פרחים צבעוניים המתנודדים לפי תנודות המים. אחד הפלאים היפים והריחניים ביותר שיש לאמסטרדם להציע.

3. לשתות בירה בטחנת הרוח- ברחבי אמסטרדם נשארו רק שמונה טחנות רוח, שהמפורסמת שבהן היא De Gooyer, בעיקר בזכות מבשלת הבירה הצנועה Brouwerij't IJ, אשר מדי יום פוקדים אותה אלפי מבקרים שזוכים לסיור לימודי ומסלול טעימות של בירה הולנדית איכותית. את הבירה לוגמים על רחבה גדולה השוכנת בצילה של טחנת הרוח.

amsterdam1

4. כוכב הצפון- חלקה הצפוני של אמסטרדם תמיד נחשב ל"צד האחר" של העיר, אזור תעשייה כבד ומכוער, אך בשנים האחרונות העירייה הופכת גם את החלק המקופח לאזור תיירותי משגשג. ניתן לקחת הפלגה חינמית מהתעלות במרכז לכיוון החלק הצפוני וליהנות ממתחם ירוק ופסטורלי, עם מבנים מעניינים כמו הבלוקים היפייפים ששימשו את המפעלים, או מבנים חדישים כמו אולם הקונצרטים החדש, ומגוון בארים, מסעדות, בתי קפה ועוד אזורי בילוי. הדבר הבולט ביותר שתתקלו בו הוא חוף ים קטן (עם חול אמיתי), שמשמש עבור תושבי העיר כמקום מפלט אליו בורחים כדי לקבל הרגשה קיצית.

5. מוזיאון אנה פרנק- קרוב למיליון איש מדי שנה מבקרים במוזיאון אנה פרנק, הממוקם על גדת "תעלת הנסיך" בעיר. המוזיאון מוקדש להנצחת השואה ולזכרה של אנה, ילדה יהודייה שהסתתרה עם משפחתה מפני הנאצים, בחלקו האחורי של אותו בניין, ששופץ ומשמש כמוזיאון. הסיור בבית אנה פרנק נחשב לאחד הפופולריים באמסטרדם, ותור הכניסה לבניין משתרך לאורך מאות מטרים, כך שכדאי לצפות להמתנה איטית וארוכה עד שנכנסים פנימה.

6. לסייר במוזיאון הלאומי- חובה לבקר ברייקסמוזיאום (Rijksmuseum), המוזיאון הלאומי של הולנד ואחד החשובים בעולם, שנוסד בשנת 1800 בהאג בתור הגלריה הלאומית לאמנות הולנדית, עבר לאמסטרדם לאחר מספר שנים ושופץ לפני כשנתיים. המוזיאון נחשב לאחד המבנים הארכיטקטוניים המרשימים בעולם והוא שילוב של סגנון הרנסאנס והסגנון הגותי. במוזיאון יצירות אמנות מפורסמות ונדירות, ובעיקר נכסי צאן ברזל של האמנות ההולנדית, כמו "משמר הלילה" של רמברנדט מ-1642 ו"מוזגת החלב" של יוהנס ורמיר מ-1659.

7. קניות בדה ביאנקורף- אמסטרדם היא עיר ידידותית מאוד עבור חובבי השופינג והמזכרות, עם מגוון שדרות קניות, קניונים ושווקים צבעוניים, אך אם יש מקום אחד שלא תרצו לפספס הוא חנות הכלבו הענקית, דה ביאנקורף (debijnkorf). המבנה הענק והעתיק הזה, שנמצא סמוך לכיכר דאם, מכיל שש קומות מלאות בחנויות של ביגוד, הנעלה, מזכרות, קוסמטיקה, כלי בית, צעצועים ועוד. בקומה העליונה קיימת מסעדה ממנה קיים תצפית מדהים של העיר.

amsterdam2

8. לשוטט בוונדלפארק- בא לכם לקחת הפסקה מהרעש והאווירה התוססת של אמסטרדם? כדאי לכם לקפוץ לוונדלפארק (vondelpark), פיסה ירוקה, שקטה ופסטורלית בלב אמסטרדם, שם תוכלו לשוטט בין השבילים, העצים והאגמים, לשבת על אחד הספסלים ולהירגע מהשקט, או לשתות כוס קפה באחד מבתי הקפה שבפארק.

9. לחזור לשורשים היהודיים- לא כדאי לכם להחמיץ ביקור בבית הכנסת הפורטוגזי, מקום התפילה של אנוסי ספרד ופורטוגל שהיגרו להולנד. מדובר באתר המרכזי ברובע היהודי באמסטרדם, שנבנה אי שם בשנת 1675, ונחשב לאחד מבתי הכנסת העתיקים והמרשימים באירופה, שהארכיטקטורה שלו שימשה השראה לבתי כנסת רבים ברחבי אירופה. בית הכנסת אינו מכיל אמצעי תאורה כלל, והוא מואר באמצעות נרות בלבד, בדיוק כפי שהואר לפני כ-300 שנה.

10. להוציא תואר בקנאביס- אפשר לבקר במוזיאון הקנבאיס של אמסטרדם, שם תוכלו לערוך סיור לימודי ולראות כיצד מגדלים קנאביס, להבין את ההשפעות של הצמח, לשוטט בגנים בוטניים וחממות קנאביס ואפילו לערוך מבחן בתום הסיור, שיכול להוציא אתכם עם תעודת דיפלומה מטעם המכללה ללימודי קנאביס באמסטרדם. הדבר האירוני ביותר הוא שאסור לעשן בשטחי המכללה, כך שאם אתם מצפים להתמסטל בזמן הלימודים, מצפה לכם אכזבה.

קבלו השראה
 

10 דברים שאתם חייבים לעשות באמסטרדם

למשל: להוציא תואר בקנאביס
  • 10 דברים שאתם חייבים לעשות באמסטרדם