• שאלות ותשובות
יש לכם שאלות בנוגע להזמנה שביצעתם, הטיסה, מדיניות ביטולים או כל נושא אחר?
98% מקהל לקוחותינו מצאו תשובה לשאלתם בעמוד זה. גם אתם תמצאו.

1.איך אני יודע שההזמנה שלי מאושרת ?

הזמנה אונליין - בסוף הליך ההזמנה באתר תקבלו מס' הזמנה. שימרו מספר זה לפניות בהמשך. נדגיש כי הליך אישור ההזמנה אינו סופי ומותנה באישור סופי מחברת התעופה /  ספק הטיסות ומחברת האשראי.רק לאחר שיתקבל במייל אישור סופי או כרטיסי הטיסה, תחשב ההזמנה כמאושרת.
הזמנה באמצעות תשלום טלפוני – במידה ובחרתם באפשרות זו, תקבלו מספר פנייה להזמנתכם, אישור סופי להזמנה יינתן רק לאחר שיחה עם נציג הזמנות ולהשלמת חיוב האשראי. בסיום התהליך כשהזמנתכם אושרה אנו נשלח אילכם את האישורים והקבלות בהתאם.

 

2.האם ניתן לבטל הזמנה לאחר הרכישה?

כן, בכפוף להוראות חוק הגנת הצרכן. ביטול הזמנה מתבצע במילוי טופס ביטול טיסה הנשלח לשירות הלקוחות. אישור ביטול ההזמנה ישלח במייל. ניתן לבטל כל עסקה תוך 14 יום מביצוע העסקה ובתנאי שהביטול אינו בטווח שבעה ימי עסקים ממועד הטיסה. דמי הביטול לאחר 14 יום הם בכפוף למדיניות חברות התעופה / ספק הטיסות ותנאי הכרטיס שרכשתם. חוקי הגנת הצרכן אינם חלים על טיסות שאינן יוצאות או חוזרות לישראל. אנו ממליצים לכם לעיין בנוסח המלא של תקנות הגנת הצרכן- ביטול עסקת מכר מרחוק

3.האם וכיצד ניתן לשנות פרטי נוסע?

במידה ומצאתם כי פרטי הנוסעים שהקלדתם אינם נכונים – צרו קשר עם שירות הלקוחות שלנו על ידי מילוי טופס שינוי פרטים באתר או בכתובת המייל service@smartair.co.il שינוי פרטים לאחר התשלום כרוך ברוב המקרים בתשלום נוסף הנגבה עבור חברת התעופה. בדקו היטב את הפרטים ורשמו אותם בדיוק כפי שמופיע בדרכון שלכם.

4.לא קיבלתי אישור הזמנה במייל- מה לעשות ?

 בדקו בתיבת הספאם או דואר הזבל. במידה ולא מצאתם- פנו לשירות הלקוחות על ידי מילוי טופס "צור קשר" באתר או שילחו מייל ל service@smarair.co.il 

5.האם ניתן לשדרג את כרטיס הטיסה לאחר ההזמנה ?

  כן בכפוף לזמינות ולמחירים. פנו לנציגי השירות שלנו במידה ואתם מעוניינים באמצעות הטופס המיועד לכך באתר או שילחו מייל ל service@smarair.co.il  

6.כיצד אני מקבל את כרטיס הטיסה שלי ?

כרטיסי הטיסה, קבלות וכל חומר נוסף ישלחו אליכם לתיבת הדואר האלקטרוני לפי הפרטים שמסרתם באתר. מומלץ לבדוק גם בתיבת ה"ספאם" או דואר הזבל. במידה וכרטיס הטיסה טרם הגיעה למייל, נא ליצור קשר עם שירות הלקוחות בטופס המיועד לכך או שילחו מייל ל - service@smartair.co.il

1.מחיר הטיסה השתנה כשהתקדמתי לשלב ההזמנה, למה ומה עלי לעשות?

המחירים המוצגים באתר הינם מחירים המגיעים ישירות מחברות התעופה והספקים השונים. המחירים מעודכנים בזמן אמת הן מבחינת זמינות המושבים והן מבחינת זמינות המחיר שהוצג. על כן יתכן שבתהליך ההזמנה המחיר ישתנה. בעמוד סיכום יופיע המחיר הסופי של ההזמנה טרם התשלום.

2. אני טס עם חברת low-cost- מה זה אומר ומה עליי לדעת?

טיסת low cost זו טיסה שעלות כרטיס הטיסה נמוכה וכוללת רק את רכישת המקום על הטיסה ותיק יד, טיסות low cost אינן כוללות ארוחות ושתייה ושליחת מזוודות בבטן המטוס, על כל השירותים הללו יש לשלם תשלום נוסף. מומלץ מאוד לבצע צ'יק אין מוקדם באתר חברת התעופה ולהגיע עם כרטיס עלייה למטוס מודפס ולו רק למנוע את האפשרות לחיוב נוסף בשדה התעופה בזמן צ'יק אין.

3. איך אני מבטל טיסה שהזמנתי?

ביטול הזמנה מתבצע במילוי טופס ביטול טיסה הנשלח לשירות הלקוחות. אישור ביטול ההזמנה ישלח במייל. ניתן לבטל כל עסקה תוך 14 יום מביצוע העסקה ובתנאי שהביטול אינו בטווח שבעה ימי עסקים ממועד הטיסה. דמי הביטול לאחר 14 יום הם בכפוף למדיניות חברות התעופה / ספק הטיסות ותנאי הכרטיס שרכשתם. חוקי הגנת הצרכן אינם חלים על טיסות שאינן יוצאות או חוזרות לישראל. אנו ממליצים לכם לעיין בנוסח המלא של תקנות הגנת הצרכן- ביטול עסקת מכר מרחוק

4.איך אני משנה טיסה שהזמנתי?

במידה וברצונכם לבצע שינויים בטיסה - צרו קשר עם שירות הלקוחות שלנו על ידי מילוי טופס שינוי פרטים באתר או בכתובת מייל service@smartair.co.il. שינויים לאחר התשלום כרוכים ברוב המקרים בתשלום נוסף הנגבה עבור חברת התעופה. 

5.האם אני יכול לבצע צ'יק אין מוקדם?

מרבית חברות התעופה מאפשרות ביצוע צ'ק אין מקוון באתרם, מומלץ מאוד לבצע צ'ק אין מוקדם מהבית ולא בשדה. צ'ק אין מוקדם באתר חברת התעופה עשוי לחסוך עבורכם כסף וזמן יקר בשדה התעופה . ניתן לבצע צ'ק אין בשדה התעופה לפני ההמראה לעיתים כרוך הדבר בתשלום נוסף בהתאם למדיניות חברת התעופה. בעמוד "חברות תעופה" באתר ניתן למצוא הנחיות מדויקות לאפשרויות ביצוע צ'יק אין מקוון, הדפיסו את האישור והציגו בשדה התעופה.

6.האם ניתן לבחור מקומות במטוס?

ניתן לבחור מושב מועדף בטיסה. ככלל חברות התעופה יעדיפו לאפשר לנוסעיהם המתמידים לבחור מקום על פני לקוחות מזדמנים. בחברות לאו קוסט בחירת מושב כרוכהבעלות נוספת. הסיכוי לאישור מקום מועדף יעלה במידה ותבצעו צ'ק אין מוקדם מהבית. לא ניתן לבחור מקום בטיסת צ'רטר.

7.הגעתי לשדה התעופה וגיליתי כי הטיסה נדחתה / בוטלה, מה עושים?

הטיפול בנוסע בעת הגעתו לשדה מבוצע על ידי חברת התעופה. במקרה של ביטול או איחור משמעותי בטיסה פנו לנציג חברת התעופה ולמודיעין שדה התעופה שבשדה לקבלת פרטים . פנו אלינו במקביל לבדיקת אפשרויות לטיסות חלופיות במידה ונדרש. במידה ומתוכננת לכם טיסת המשך ציינו זאת בפני נציגות חברת התעופה בשדה. שמרו את כל המסמכים לרבות אישור עליה למטוס, כרטיסי טיסה וכו לצורך בירורים בהמשך. פרטים על חובות חברת התעופה בעת איחור או ביטול תוכלי למצוא בפרק התנאים הכלליים שבאתר.

8.האם אני יכול למצוא את כל חברות התעופה באתר?

כן, באתר תוכלו למצוא את כל חברות התעופה אשר טסות ליעד אליו תרצו לטוס ובנוסף תוכלו לשלב בין חברות תעופה שונות בהלוך ובחזור על מנת למצוא את הטיסה הנוחה והמתאימה בדיוק עבורכם.

1. איך אני יכול לדעת האם הטיסה שלי כוללת כבודה ?

תיק יד- רוב חברות התעופה מאפשרות להביא תיק יד אחד לפי מידות סטנדרטיות והמשקל נע בין 8-10 קילו. מזוודה בבטן המטוס-בהתאם לתנאים של כל חברת תעופה, את תנאי הכבודה עבור הטיסה שלך תוכל למצוא בעמוד " חברות תעופה."

2. אני טס בחברת תעופה אחת וחוזר עם חברת תעופה אחרת, איך אני מבצע צ'יק אין?

 יש לבצע צ'יק אין בכל אחת מחברות התעופה בנפרד. לנוחיותך, מצורף קישור לעמוד חברות התעופה

3. אני טס בחברת תעופה אחת וחוזר עם חברת תעופה אחרת, איך אני יודע את תנאי הכבודה בכל טיסה ?

 לכל אחת מחברות התעופה יש את תנאי הכבודה שלה. לנוחיותכם, עמוד חברות התעופה, מרכז את כל התשובות לשאלות בנוגע לחברות תעופה ובו תוכלו למצוא את כל הפרטים.

4. אני בחו"ל והמזוודות שלי לא הגיעו – מה עושים ?

פנו למשרד אבידות ומציאות שבשדה לקבלת אישורים מתאימים. השאירו פרטיכם ואפשרויות ליצירת קשר איתכם בהמשך. במידה ומטענכם יימסר לכם באיחור דרוש אישור מתאים על מועד קבלת המזוודה. שימרו את כל המסמכים הרלוונטיים – אישורים, כרטיסי עלייה למטוס וכרטיסי טיסה. במידה וחברת התעופה תאשר לכם לרכוש ציוד אישי – שימרו את הקבלות המקוריות. אנו מציעים באתר שלנו אפשרות לביטוח המטען שלכם, פרטים נוספים תוכלו למצוא במהלך ההזמנה.

5. הזמנתי טיסת קונקשיין, האם עליי לקחת את המזוודות ולבצע צ'יק אין מחדש ביעד האמצע או שהמזוודות ממשיכות עד ליעד הסופי?

בכרטיס טיסה עם טיסות המשך המשלב בתוכו יותר מקטע טיסה אחד, מטענך יגיע אל יעדך הוספי ללא צורך בביצוע צ'ק איןובידוק בכל אחד מחניות הבינייםץ נא וודאו בעת הצ'ק אין בשדה התעופה כי הצ'ק אין מבוצע עד ליעדך הסופי.

1. לא קיבלתי קבלה עבור ההזמנה שלי

קבלות וכל חומר נוסף ישלחו אליכם לתיבת הדואר האלקטרוני לפי הפרטים שמסרתם באתר. מומלץ לבדוק בתיבת ה-"ספאם" או דואר הזבל. במידה והקבלה איננה נמצאת בתיבת ה"ספאם" או בדואר הזבל, תוכל ליצור קשר עם שירות הלקוחות במייל info@smartair.co.il

2. איך אני מקבל החזר עבור ביטול הזמנה?

הזמנה שבוטלה במסגרת חוק הגנת הצרכן, אנו עושים כל מאמץ אפשרי שההחזר יהיה עד 14 יום, יחד עם זאת אנו תלויים בהחלטות חברות התעופה והספקים וממתינים לאישורם להחזרת הכספים. לעיתים קרובות אנו מעבירים את ההחזר ללקוחות עם קבלת האישור ולא ממתינים להעברה עצמה מהספק או מחברת התעופה.

3. מה הם אפשרויות התשלום שעומדים לרשותי?

באתר בעת ביצוע ההזמנה ישנן 2 אפשרויות תשלום: תשלום טלפוני באמצעות נציג שיחזור אליכם או תשלום מאובטח באמצעות כרטיס אשראי. ניתן לשלם באמצעות ויזה, מאסטר קארד, אמריקן אקספרס ודיינרס.

4. האם ניתן לשלם בתשלומים?

 ניתן לשלם עד 10 תשלומים, חשוב לציין כי ישנה עמלה של חברת האשראי בגין חיוב בתשלומים. בעת ביצוע ההזמנה ניתן לבחור את מספר התשלומים הרצוי.

1. כמה זמן לפני טיסה יש להגיע לשדה התעופה?

רשות התעופה האזרחית בישראל ממליצה על 3 שעות ממועד הטיסה לצורכי הבידוק הביטחוני.

2. תוקף הדרכון שלי מסתיים בעוד חודש, האם צריך לחדש?

כן. תוקף הדרכון צריך להיות 6 חודשים לפחות ממועד הטיסה חזרה ארצה. רשויות ההגירה במדינות מסוימות עלולות למנוע כניסה לשטחן במצבים בהם תוקף הדרכון אינו עומד בתנאים אלה.

3. היכן ניתן לעשות ביטוח נסיעות לחו"ל?

ביטוח נסיעות ניתן לעשות בכל מוקדי ואתרי קופות החולים, בחברות ביטוח ואף באמצעות כרטיס האשראי שלכם. אנו נוכל לסייע לכם ולהציע לכם שירות לביטוח ייחודי.

4.לאילו מדינות אני צריך ויזה ?

אירופה

לרוב המדינות באירופה אין צורך בהוצאת אשרת כניסה, אך במדינות מסוימות כגון ארמניה או בלארוס, יש צורך להצטייד באשרת כניסה למדינה.

צפון אמריקה

הוצאת ויזה לארה"ב כרוכה בתהליך אשר מתבסס על מילוי שאלון אישי, צילום תמונות פספורט בפורמט מיוחד ולא הפורמט הקטן המוכר לדוגמא בתעודת הזהות או רישיון נהיגה, ובראיון אישי בשגרירות האמריקאית בתל אביב או בקונסוליה האמריקאית בירושלים (תקף לתושבי י"ם והסביבה). רוב הויזות תקפות ל-10 שנים, ולכניסות מרובות לארצות הברית, אך חלק מהויזות מוגבלות לגיל ולמצבו האישי של המועמד.
החל מתאריך 29/09/16 כל אזרח ישראלי המבקש להכינס לקנדה, או לטוס דרך קנדה בטיסת המשך(קונקשן), חייב בהנפקת אשרת כניסה (ויזה) לקנדה. את הויזה ניתן להנפיק באתר רשות ההגירה הקנדית CIC.

מרכז ודרום אמריקה

רוב מדינות מרכז ודרום אמריקה לא דורשות אשרת כניסה למדינה, אלא רשויות ההגירה מעניקות אשרה ל- 90 יום עם הכניסה למדינה. דוגמאות למדינות אלה: מקסיקו, ארגנטינה, איי בהאמה, ברזיל, קולומביה, קוסטה ריקה וכו'. בחלק מהמדינות כמו קובה, הנוסעים מתבקשים להוציא אשרת כניסה.

אסיה

מספר רב של מדינות במזרח הרחוק מבקשות מאזרחי ישראל ויזת תייר וזאת כתנאי כניסה למדינה. בחלק מהיעדים אפשר לקבל את הויזה במעבר הגבול וליעדים אחרים יש צורך בהנפקת הויזה דרך הפנייה לשגרירות בישראל או באמצעות סוכני נסיעות שונים.

רשימת המדינות: הודו, תאילנד, סין (הונג קונג ומקאו – אין צורך בהוצאת ויזה; טיבט – בנוסף לויזה לסין יש צורך בפרמיט לטיבט), נפאל, מיאנמאר (לבורמה), לאוס, ויאטנם, קמבודיה, יפן.

אפריקה

רוב מדינות אפריקה דורשות אשרת כניסה. דוגמאות למדינות אלה: אוגנדה, איי שייסל, גינאה המשוונית, מוזמביק, אנגולה, מצריים, הרפובליקה המרכז אפריקאית, זימבבואה, מרוקו, אתיופיה, ניגריה, זמביה, חוף השנהב, טנזניה, קונגו, ליבריה, קניה וכו'. אך יש מדינות בהן אין צורך בויזה, כמו סווזילנד או מלאווי שבהן ניתנת אשרה ל-90 יום על ידי רשויות ההגירה עם הכניסה למדינה.

אוסטרליה והפסיפיק

כל אזרחי העולם המבקשים להגיע לאוסטרליה מחויבים בהוצאת ויזה למעט תושבי ניו זילנד. אזרחי ישראל הרוצים להגיע לאוסטרליה מתבקשים להוציא ויזה דרך משרדי הנסיעות או בדואר רשום וזאת מפני שאין קבלת קהל בשגרירות אוסטרליה בישראל להוצאת ויזה. לניו זילנד קיים פטור מאשרת כניסה, רשויות ההגירה מעניקות אשרה ל-90 יום בעת הכניסה למדינה.

5. נהיגה בחו"ל

חלק גדול ממדינות העולם בהן רוב מדינות אירופה וארה"ב מכירות ברישיון הישראלי הממוחשב, ואם זאת עדיין יש מדינות בהן בעלי רישיון ישראלי ממוחשב מתבקשים להוציא בנפרד רישיון נהיגה בינלאומי.

רישיון הנהיגה הבינלאומי הוא בעצם תרגום של הרישיון הישראלי הממוחשב לשפות שונות והוא מקנה את הזכות לנהוג בחו"ל בהתאם לדרגות הרישיון הנהיגה של הנוסע ומותנה בכך שיוצמד לרישיון ישראלי בתוקף. שירות זה כרוך בתשלום, כאשר הגופים המורשים להנפיק רישיון נהיגה בינלאומי הינם טלדור ומ.מ.ס.י. (לא יינתן רישיון נהיגה בינלאומי לנהג חדש הדורש מלווה).

השימוש ברישיון הישראלי יכול להיות מוגבל בגיל הנהג או בזמן, וזאת על פי המלצת משרד התחבורה.

פירוט המדינות המתירות נהיגת רכב פרטי ברישיון נהיגה ישראלי (ממוחשב עם תמונה):

אוסטרליה

לתקופה של 3 חודשים מיום הכניסה למדינה

איטליה

לתקופה של 12 חודשים מיום הכניסה למדינה

אירלנד

לתקופה של 12 חודשים מיום הכניסה למדינה

אל סלבדור

לתקופה של 3 חודשים מיום הכניסה למדינה

ארה"ב

לתקופה של 12 חודשים מיום הכניסה למדינה

בלגיה

לתקופה של 6 חודשים מיום הכניסה למדינה

בריטניה

לתקופה של 6 חודשים מיום הכניסה למדינה

גרמניה

לתקופה של 6 חודשים מיום הכניסה למדינה

הולנד

לתקופה של 6 חודשים מיום הכניסה למדינה

הונגריה

מגיל 18 ולתקופה של 12 חודשים מיום הכניסה למדינה

נורבגיה

לתקופה של 3 חודשים מיום הכניסה למדינה

סינגפור

לתקופה של 3 חודשים מיום הכניסה למדינה

ספרד

לתקופה של 6 חודשים מיום הכניסה למדינה

פורטוגל

לתקופה של 3 חודשים מיום הכניסה למדינה

פינלנד

לתקופה של 12 חודשים מיום הכניסה למדינה

צ'כיה

לתקופה של 3 חודשים מיום הכניסה למדינה

צרפת

מגיל 18 ולתקופה של 12 חודשים מיום הכניסה למדינה

קוסטה ריקה

לתקופה של 3 חודשים מיום הכניסה למדינה

קפריסין

לתקופה של 6 חודשים מיום הכניסה למדינה

שבדיה

לתקופה של 12 חודשים מיום הכניסה למדינה

שוויץ

מגיל 18 ולתקופה של 12 חודשים מיום הכניסה למדינה

תורכיה

מגיל 18 ולתקופה של 12 חודשים מיום הכניסה למדינה


מדינות בהם נוהגים בצדו הימני של הרכב:
אנגליה, האי הבריטי, ויילס, סקוטלנד, אירלנד, דרום אפריקה, אוסטרליה, יפן, הודו, הונג דונג, תאילנד, נפאל, סינגפור, קפריסין, ג'מייקה.

6. חיסונים

חיסון נגד טטנוס (TETANUS) ודיפטריה (DIPHTERIA T.D)

חיסון בסיס הניתן במסגרת חיסוני שגרה בילדות (זריקת דחף כל 10 שנים).
החיסון מומלץ אם עברו יותר מ-10 שנים מחיסון דחף אחרון ולכן יש לפנות לרופא המשפחה או קופת החולים כדי לקבל את החיסון.

ארצות סיכון

כל העולם. על המטייל לפני הנסיעה לקבל את החיסון, אם חלפו יותר מ-10 שנים ממנת דחף אחרונה. במידה ומדובר על טיולים אתגריים בהם קיים חשש לפציעות, מומלץ לקבל את החיסון גם לאחר 5 שנים. החיסון ניתן כחיסון כפול נגד טטנוס ודיפטריה.

צהבת A

מדובר על דלקת כבד הנגרמת כתוצאה מחיידק. לרוב התסמינים נמשכים על פני פרק זמן של עד חודשיים. תסמינים נפוצים הינם: תחושת עייפות ותשישות, בחילה ואי נוחות באזור הבטן וחום גוף. נדבקים במחלה זו דרך מזון או מים מזוהמים (גם מאדם לאדם). המחלה שכיחה יותר במדינות עם מצב תברואתי נמוך. 

ארצות סיכון

אפריקה: כולה למעט דרום אפריקה.
דרום ומרכז אמריקה: כל המדינות.
מזרח אסיה: הודו, תאילנד, סין, נפאל, ויטנאם, מלזיה, בורמה, פיליפינים.
מזרח תיכון: מצרים כולל סיני.

חיסון נגד טיפואיד (טיפוס הבטן) – VIVOTIF

טיפוס הבטן הינה מחלה הנגרמת על ידי חיידק הסלמונלה ופוגעת במערכת העיכול, בטחול ובמוח. החיידק מועבר במזון ומים מזוהמים. החיסון נגד טיפוס הבטן ניתן בגיל שנתיים, אך הדבר לא מבטיח הגנה מלאה. יש להמשיך להקפיד על כללי ההיגיינה האישית והתזונתית. למחלה זו 10% תמותה, ללא טיפול.

ארצות הסיכון

אפריקה: כל מרכז אפריקה כולל קניה.
דרום ומרכז אמריקה: מקסיקו, גואטמלה, אל סלודור, ושאר מדינות דרום אמריקה.
מזרח אסיה: הודו, סין, נפאל, ויטנאם, מלזיה, מינאמר (בורמה), פיליפינים.
מזרח תיכון: מצרים כולל סיני.

חיסון נגד דלקת קרום המוח (דלקת עוצבה מניגוקוקית)

דלקת קרום המוח הינה מחלה קשה הפוגעת במעטפות של המוח וחוט השדרה. הטיפול במחלה זו הוא בדרך כלל דרך אנטיביוטיקה אך עדיין שיעורי התמותה גבוהים. תסמינים עיקריים לדלקת קרום המוח הינם: חום גבוה פתאומי, בחילות והקאות וירידה בתפקוד המנטאלי. המחלה מתפרצת במקומות שונים בעולם ולכן יש להתחסן לפני הנסיעה, מכיוון שההדבקה במחלה הינה מאדם לאדם.

ארצות הסיכון

דרום אמריקה: רצוי ביותר בברזיל. ממולץ לשאר המדינות.
אפריקה: כלל מדינות מזרח אפריקה (כולל קניה).
מזרח אסיה: הודו, תאילנד, סין, נפאל, ויטנאם, מלזיה, מינאמר (בורמה), פיליפינים.
מזרח תיכון: סעודיה (חובת קבלת החיסון לצורך כניסה).

חיסון נגד קדחת צהובה

מחלת חום המועברת על ידי עקיצת יתושים. מבין תסמיני המחלה – חום גבוה, צמרמורות וכאבי ראש ושרירים. חיסון למחלה זו נדרש כתנאי כניסה לאזורים מסוימים.

ארצות הסיכון

אפריקה: קניה, ניגריה, אתיופיה, סודן, צאד, ניגר, בנין, טוגו, גאנה, חוף השנהב, ליבריה, בורקינה-פאסו, סיירה ליאונה, גינאה ביסאו, גמביה, סנגל, קמרון, הרפובליקה המרכז אפריקאית, גאבו, גינאה המשוונית, קונגו, זאיר, אוגנדה, סומליה, טנזניה, רואנדה, בורונדי, אנגוליה, זמביה (חלקים מסומיים).
יש לקבל את החיסון גם בנסיעות קצרות ובטיול מאורגן.
דרום אמריקה: ברזיל (חלקים מסויימים), גינאה הצרפתית, סורינאם, גואינה, ונצאולה, אקוודור (חלקים מסויימים), פרו (חלקים מסויימים), בוליביה (חלקים מסויימים), קולומביה, פנמה.

מלריה

המלריה הינה מחלה קשה שעלולה להסתיים במוות או מצריכה טיפול קשה וממושך. המחלה מועברת באמצעות עקיצת יתוש מסוג אנופלס. תסמיני המחלה הינם: חום, צמרמורות, צהבת ואנמיה. המלריה שכיחה בקרב המטיילים והתרמילאים הישנים באזורים כרפיים או יערות.

ארצות הסיכון

אפריקה: כל המדינות למעט צפון אפריקה (מצריים, לוב, סודאן, אלגיריה, טוניסיה, מרוקו).
דרום אפריקה: פארק קרוגר בלבד, כולל מדאגסקר- כל השנה.
מזרח אסיה: הודו, וכלל מדינות תת היבשת ההודית- כל המדינה, בכל השנה. נפאל-בכל האיזורים הנמוכים בכל השנה.
תאילנד- באזורים כפריים/ מיוערים בלבד ואתרי תיירות עיקריים כל השנה.
סין- במרבית האיזורים בדרום סין בהתאם לעונות השנה.
וייאטנם, ניו גינאה (פפואה), לאוס- בכל המדינה בכל השנה.
מינאמר (בורמה)- במרבית האיזורים מתחת ל-1000 מטר, במרץ-דצמבר.
קמבודיה- כל השנה.
אינדונזיה, מלזיה- כל השנה.
דרום אמריקה: ברזיל, קולומביה, ונצואלה- כפרים/ יערות- כל השנה, בוליביה, פרו, אקוודור- כפרים מתחת ל1500 מטר בכל השנה.
גואינה הצרפתית-כל השנה.
ארגנטינה, פארגוואי- כפרים, יערות בצפון כל השנה.
מרכז אמריקה: גואטמלה, אל סלבדור- כל השנה. מקסיקו, פנמה, ניקראגווה- יוני, דצמבר בלבד ובכפרים בכל השנה. 


7. מה מותר להעביר בשדה התעופה?

להלן מספר הנחיות והמלצות לנסיעה:

על מנת להעביר משקאות, תכשירי קוסמטיקה, או נוזלים אחרים, ללא מגבלות, קיימות 2 אופציות:

1. לשים את המוצרים במזוודות הנשלחות לבטן המטוס 
2. לקנות את המוצרים בחנויות הדיוטיפרי בשדה התעופה

על מנת להעביר נוזלים, מוצרי קוסמטיקה למיניהם ומוצרים נוספים אשר נקנו מחוץ לחנויות הדיוטיפרי, יש להצטייד בשקית שקופה נסגרת בנפח מקסימאלי של ליטר ובמידות של 20 ס"מ * 20 ס"מ. הוראות בטיחות אלו נכנסו לתוקף ב - 06/11/2006 בכל שדות התעופה האירופאיים והם נקבעו על ידי הועידה האירופאית. כלומר מכלים (בקבוקים, צנצנות, שפופרות וכו') אסור שיכילו יותר מ - 100 מיל', כאשר מוצרים אלו מוכנסים לתוך השקית השקופה.

מותר להעלות למטוס מוצרי מזון לילדים ותינוקות וכמו כן תרופות נחוצות. יתכן כי הנוסע יתבקש להוכיח את האוטנטיות של המוצרים או להציג מרשם רופא עבור התרופות.


8. בתי חולים בחו"ל

ניתן למצוא רשימה של בתי חולים בקישור הבא:

http://en.wikipedia.org/wiki/Lists of hospitals

הרשימה מחולקת לפי יבשות, ולאחר מכן לפי מדינות.