10 עובדות שאתם חייבים לדעת על וינה

1. וינה מכונה "עיר המוזיקה" ו"מכה של המוזיקאים", כיוון שהיא מקום מוצאם של מלחינים אגדיים כמו מוצארט, שוברט, שטראוס, בטהובן, מאהלר ועוד. עד היום היא נחשבת לאחת הערים המתוירות ביותר באירופה, בין היתר בזכות ריבוי האמנים שמופיעים שם מדי שנה.

2. בוינה נערכים למעלה מ-400 נשפי ריקודים גדולה מדי שנה, המשלבים מוזיקה קלאסית, ריקודי ואלס ותזמורות חיות. מדובר במסורת עתיקת יומין שהיא חלק בלתי נפרד מן התרבות האוסטרית, ואם יתמזל מזלכם, תזכו לקחת חלק בפיסת המורשת המרתקת הזו.

3. וינה היא עיר הבירה היחידה בעולם שמייצרת את היין המקומי שלה, ולא מתבססת על כרמים הנמצאים בפריפריה, כמו יתר הערים הגדולות. כך שאם אתם יושבים במסעדה וינאית ומזמינים יין מקומי, תדעו שסביר להניח שהוא הופק ברדיוס קצר מאוד מאותה מסעדה.

4. גן החיות העתיק בעולם נמצא בוינה- Tiergarden Schonbrunn- שהוקם אי שם בשנת 1752.

5. וגם המסעדה הכי עתיקה בעולם ממוקמת בבירה אוסטריה. Stiftskellr St. Peter, הוקמה בשנת 803 לספירה ונשארה פעילה במשך למעלה מאלף שנים!

6. בוינה יש 1,716 גשרים. המפורסם בהם הוא "גשר האימפריה" (Reichsbrucke) החוצה את נהר הדנובה ונחשב לציר תחבורה מרכזי בעיר.

7. צמאים? ברחבי וינה תמצאו לא מעט מזרקות ציבוריות שתשקנה אתכם בכל שעות היום. אין לכם מה לדאוג לגבי האיכות- המים שעוברים בצינורות מתחת לאדמת וינה מגיעים ישירות מהרי האלפים והופכים את מי הברז של העיר לנקיים והאיכותיים בעולם. מומלץ להסתובב תמיד עם בקבוק ריק בתיק, אותו תוכלו למלא שוב ושוב במים מרעננים היישר מפסגות האלפים.

8. בתי הקפה הקלאסיים של וינה דומים אחד לשני כיוון שהם נחשבים לחלק מהמורשת הוינאית. בכולם תמצאו קפה במגוון טעמים וסוגים, עיתונים בינלאומיים, מאפים מיוחדים, עיצוב היסטורי, כיסאות עץ ושולחנות שיש, שכולם יחד יוצרים אווירה אלגנטית וייחודית לוינה, עד כדי כך שבתי הקפה של וינה הוגדרו כמוסד של ממש, ומוכרים ע"י אונסק"ו כאתרי מורשת עולמית.

9. הרינגשטראסה, "רחוב הטבעת", היא שדרה רחבה המקיפה במעגל דמוי טבעת את מרכז וינה, בדיוק במקום בו הייתה החומה אשר הקיפה את העיר והגנה עליה מפני פלישות בעבר. בחלק השני של המאה ה-19, קיסר אוסטריה, פרנץ יוזף הראשון, הורה לפרק את הביצורים ולסלול שדרה שתעיד על עוצמת האימפריה האוסטרו-הונגרית, ובתוך הטבעת הוקמו מספר מבנים ארכיטקטוניים מרשימים. עד היום נחשב האזור בתוך הטבעת למרכז העיר ולמקום המתוייר ביותר בוינה.

10. אחד מסמליה הגדולים של וינה הוא הגלגל הענק בפארק פראטר, חלק בלתי נפרד מקו הרקיע של העיר. במשך שנים רבות הוא החזיק בתואר "גלגל הענק הגדול בעולם", עד שהבכורה נלקחה ממנו ועברה ל"עין הגדולה" בלונדון. זה לא מפריע למאות אלפי תיירים לעלות עליו מדי שנה.