צפון איטליה- היעד המושלם לחופשה משפחתית

אזור צפון איטליה נחשב ליעד האידיאלי לטיולי משפחות. האזור מציע קשת רחבה של אטרקציות ואתרים שווים והנאה מובטחת עבור כל בני המשפחה:

כביש A4 נחשב לציר התנועה המרכזי בצפון איטליה. הוא מחבר בין טורינו שבמערב לטריאסטה שבמזרח, כשלאורך כל 535 הק"מ שלו, סובבים אותו נופים עוצרי נשימה ועיירות קסומות שיחד יוצרות את הפאזל המרהיב שנקרא "צפון איטליה", אזור הנחשב לאחד האטרקטיביים ביותר מבחינה תיירותית, בעיקר עבור משפחות, שכן ניתן למצוא באזור הצפון הכל מהכל: אטרקציות מהנות לילדים, טבע יפייפה ומרגיע, ארכיטקטורה מרהיבה, מוזיאונים, שופינג, כדורגל והרבה חוויות ורגעים בלתי נשכחים.

את הטיול בצפון אפשר לשלב עם ביקור באזורים לא פחות אטרקטיביים כמו חבל אמיליה רומנה ומערב טוסקנה, ומקומות ששווים ביקור כמו צ'ינקווה טרה ופורטופינו הצבעונית שבריביירה האיטלקית, הרי הדולומיטים ואתרי הסקי המפנקים, עשרות אגמים תכולים, פארקים ירוקים ועיירות שנראות כמו ציור, כמו גנואה ובולוניה. הציר המרכזי של מרבית המטיילים הוא ב-270 הקילומטרים שבמרכזו של כביש A4, המחברים בין מילאנו לונציה וגדושים במקומות עצירה אידיאלים לטיול "כוכב", כאלו שיעניקו לכל אחד, לא משנה אם מדובר במשפחה, זוגות או מטיילים בודדים, רגעים קסומים וחוויה בלתי נשכחת.

 

מילאנו

בירת האופנה ועיר השופינג האולטימטיבית. נמצאת בצפון-מערב איטליה ונחשבת ליעד פופולארי בעיקר אצל חובבי הקניות, אך לא רק. חרף העובדה שספגה הפצצות מסיביות שכמעט והחריבו אותה כליל בתקופת מלחמת העולם השנייה, העיר השתקמה והיא בהחלט שווה ביקור. במילאנו לא מעט מבנים ארכיטקטוניים מדהימים כמו הדומו המפורסם, קסטלו ספורסצקו, בית האופרה לה סקאלה ואצטדיון הכדורגל סאן סירו, אחד האצטדיונים המפורסמים בעולם. במילאנו קיימים לא מעט מוזיאונים, כשהבולט בהם הוא מוזיאון המדע והטכנולוגיה ע"ש דה וינצ'י. מילאנו מפורסמת גם בחיי הלילה התוססים שבה ובהיותה מרכז גסטרונומי מרענן ואיכותי. כמובן שאסור לעזוב את מילאנו מבלי לבקר באזורי הקניות הרבים והזוהרים: גלריה ויטוריו עמנואלה השני, קורסו קומו, ויה מאנצוני, ויה מונטנפולונה ועוד, מקומות שירוקנו את הכיס, אך ימלאו את ארון הבגדים ואת הלב.

 

ברגמו

ברגמו מתחלקת לשני אזורים: Citta Alta (העיר העילית) ו-Citta Bassa (העיר התחתית). העיר העילית היא בעצם עיר עתיקה יפייפיה, מוקפת בחומות שנבנו במאה ה-16, והיא נחשבת כמובן ליעד תיירותי יותר בזכות יופי עוצר נשימה של מבנים עתיקים השוכנים בפסגות גבעות מוריקות ומשקיפים על העיר התחתית המודרנית. בעיר העתיקה של ברגמו ניתן למצוא בתים עם גגות רעפים אדומים הנראים כמו ציור, כנסיות עתיקות כמו בזיליקת סנטה מריה מיור, קברו של המלחין הנודע דוניזטי, פיאצות מרהיבות ואווירה של תקופת הרנסאנס. עיר שמתאימה לביקור מרענן ומרתק "על הדרך".

 

אגם גארדה

לא רחוק מורונה נמצא גארדה, האגם הגדול ביותר באיטליה. פסגות האלפים היפייפיות מהצפון ומישורים ירוקים בדרום תוחמים את האגם ויוצרים מראה מרהיב. מסביב לאגם קיימות עיירות אטרקטיביות וקסומות כמו סירמיונה, ריבה דל גארדה וגרוטה די קטולו. כמות האטרקציות באזור עצומה, מה שהופך את אגם גארדה ליעד האולטימטיבי לחופשה המשפחתית המושלמת: שרידי מבנים עתיקים יפייפיים, מעיינות חמים, יערות וגנים פסטורליים, ספורט ימי מהנה והדובדבן שבקצפת: פארק גארדלנד, אחד ממתחמי השעשועים הגדולים והמהנים באירופה.

 

ורונה

העיר ורונה מפורסמת בתור בסט של המחזה "רומיאו ויוליה" של שייקספיר. היא אמנם פחות נחשבת כיעד תיירותי לעומת יתר הערים בארץ המגף, אך היא לא פחות אטרקטיבית בזכות שלל המבנים הארכיטקטוניים המפארים אותה, הקולינריה האותנטית והייחודים, בתי האופרה, שרידים רבים מהמאה ה-14, כמו ה"ארנה", פיאצה דלה ארבה ומבצר המצודה, נהר האדיג'ה החוצה אותה וכמובן האטרקציה הראשית: המרפסת המפורסמת של יוליה. בחצר הבניין ניצב פסל מוזהב של יוליה, שיש המאמינים כי מישוש שדה הימני יבטיח זוגיות פוריה ומאושרת. מדי שנה מגיעים מיליוני תיירים לורונה במטרה למצוא אהבה, ומתאהבים בעיר המדהימה הזו.

 

ונציה

"עיר המים", "מלכת הים האדריאטית", "עיר המסכות", "העיר הצפה", "עיר התעלות" ועוד. מספר הכינויים שהודבקו לונציה הוא אין סופי, אך עדיין כל השמות הללו לא מצליחים לתאר את יופיה של העיר, הנחשבת לאחת היפות בעולם ולעיר האידיאלית לחופשה רומנטית. שום דבר לא יכול להכין אתכם לקראת הקסם הטמון בונציה. תעלות המים המתפלות מחליפות את הכבישים, הגונדולות ואוטבוסי המים מחליפים את המכוניות, המבנים הישנים והאלגנטים מחליפים את המודרניזציה התעשייתית והאותנטיות, הניחוחות והמראות בעיר שהזמן בה עצר מלכת, הם משהו שלא ניתן לחוות בשום מקום אחר.

 

דולומיטים

הרי הדולומיטים הם רכס ערים המהווה חלק מהרי האלפים הידועים, וגובלים עם אוסטריה ושוויץ. מדובר ביעד אידיאלי למשפחות עם ילדים בזכות הטיולים הרגליים בנופים המרהיבים בחודשי האביב והקיץ, פעילויות מהנות כמו רפטינג ומזחלות, גלישת סקי בחורף ועוד. ככל שמצפינים ומתקרבים לגבול, התרבות האיטלקית מתחלפת בתרבות ההרים האוסטרית ואף השפה משתנה בהדרגה לגרמנית. הנוף משתנה בתדירות גבוהה ונע בין רכסים הררים לבין עמקים ירוקים עם נהרות זורמים וכפרים קטנים ומרתקים.

איך מגיעים?

בצפון איטליה יש מגוון שדות תעופה, אך המרכזיים שבהם הם בורונה ובמילאנו. מומלץ לטוס לאחד מהיעדים הללו, ופשוט לקחת רכב ולהתחיל "לחרוש" את כביש A4 לרוחבו ולבקר בכל העיירות והאתרים שבדרך.