מינכן - היעד האידיאלי לטיולי כוכב

מינכן היא אחת הערים המתויירות בגרמניה ומשלבת נופי טבע מדהימים לצד ארכיטקטורה מרהיבה ומרתקת מתקופת הבארוק ומגוון אתרים ואטרקציות לראות ולחוות. העיר הבווארית מפורסמת בזכות קבוצת הכדורגל המובילה בעיר, באיירן מינכן, וכמובן בזכות פסטיבל הבירה המפורסם "אוקטוברפסט" שמתקיים שם מדי שנה. למרות היותה עיר אטרקטיבית ומושכת, מרבית הנוסעים שמגיעים לעיר, משתמשים בה כתחנת מוצא לטיולים ברחבי מרכז אירופה. בזכות קרבתה הגיאוגרפית ללא מעט מדינות, מינכן נחשבת ליעד המושלם עבור נוסעים שאוהבים לקחת רכב ו"לחרוש" את כבישי אירופה, המהירים והציוריים, במיוחד כשמחירי הטיסות מישראל זולים במיוחד.

בתקופה האחרונה ניתן לחוש במגמת עלייה בהתעניינות לטיסות למינכן, במיוחד לקראת חופשת הפסח, בזכות שניים מאזורי הנופש הפופולריים על הנוסע הישראלי- היער השחור וחבל טירול. כשלוש שעות נסיעה מערבה ממינכן נמצא אזור היער השחור, העמוס בכפרי נופש ציוריים, נופים משכרים ואטרקציות רבות לכל המשפחה. היער השחור הנמצא במשולש המדינות גרמניה-שוויץ-צרפת, מציע מפגש מרתק עם עיירות ציוריות וכפרים אותנטיים, דרכים יפייפיות ופסטורליות, תושבים חברותיים ואגמים מדהימים. אחד המקומות המרכזיים באזור הוא פארק אירופה, מתחם השעשועים הענק והאהוב, שנחשב לאתר "חובה" עבור משפחות עם ילדים, ולרגע השיא של כל טיול משפחתי ביער השחור.

עוד אזור אהוב על משפחות שצובר תאוצה בקרב הקהל הישראלי הוא חבל טירול שבאוסטריה, שבדומה ליער השחור גם הוא גדוש בכפרי נופש ציוריים ומשטחים ירוקים, הנמצא כשעתיים נסיעה בלבד ממינכן. החבל נמצא בלב הרי האלפים האוסטריים ומציע נופים מרהיבים של אגמים כחולים, גבעות ירוקות וטירות מחודדות על רקע ההרים בהרמוניה צבעונית ומרעננת ואווירה רומנטית. באזור תמצאו מגוון אדיר של אטרקציות, פעילויות ואתרים לכל המשפחה, כמו מערת הקרח אייסרזנוואלט, מפלי קרימלר, מגלשות ההרים באימסט וערים יפייפיות ומהנות. אינסברוק היא בירת חבל טירול ומוכרת כמרכז בינלאומי של ספורט חורפי. היא מציעה למבקרים לא מעט אטרקציות ואתרים לראות, כמו גן החיות האלפיני ועיר עתיקה מלאת קסם.

מי שמבקר בחבל טירול בדרך כלל לא פוסח על זלצבורג, עיר יפייפיה צפונית לאזור. למרות שאינה חלק מחבל טירול, היא עיר שמוגדרת כ"חובה" עבור כל מי שמטייל באזור. זלצבורג מפורסמת בתור עיר מולדתו של מוצרט, ומציעה תפאורה נדירה של מבנים בארוקיים יפייפים, טירות מרשימות, מבצרים עתיקים ומגוון אתרים המנציחים את חייו של מוצרט. חובבי התרבות ישמחו לגלות שיש בעיר לא מעט מוזיאונים מעניינים, כמו מוזיאון הטבע וארמון מירבל עם גן הפסלים המקיף אותו, ואפילו מוזיאון צעצועים גדול, כדי שהילדים לא ישתעממו.

ברדיוס של עד 500 ק"מ ממינכן ניתן למצוא ערים אטרקטיביות כמו ציריך, שטרסבורג, פרנקפורט, ורונה, פראג, וינה, ליובליאנה, מילאנו זאגרב, ונציה, ברטיסלאבה, ברלין ואגם גארדה. גם ערים רחוקות יותר כמו פריז, אמסטרדם או בודפשט, המרוחקות כ- 800 ק"מ ממינכן יכולות להיות אטרקטיביות לטיולים בהם מתחילים מנקודה אחת וחוזרים מנקודה אחרת. האפשרויות לטיולי כוכב הן בלתי נגמרות והטיסות הנוחות והזולות למינכן הן בשורה טובה לכל נוסע שמעדיף לא להישאר באותו מקום במשך כל החופשה ואוהב לקחת את הרכב ולגמוע קילומטרים ארוכים של נופים יפייפיים ולראות כמה שיותר מקומות.