לגלות את אמיליה רומאניה

איטליה היא אחת המדינות האהובות על הנוסע הישראלי, בעיקר בזכות מנטליות "לה דולצ'ה ויטה"- החיים הטובים, שמאפיינת את המדינה. כמעט כל פיסת אדמה בארץ המגף היא אזור תיירותי מרתק שכדאי לבקר בו. ערים כמו רומא, פירנצה, ונציה, ורונה ומילאנו כבר נמצאות ברשימות הנחשקות של כל ישראלי, ואזורים כמו טוסקנה, מפרץ אמאלפי, פוליה והרי הדולומיטים מוכרים לכל אחד.  אם יש אזור תיירותי שעדיין "בתולי" עבור הנוסע הישראלי, מדובר בחבל אמיליה רומאניה, והאמת, לא ברור למה.

אין אזור שמייצג יותר את המשמעות "לה דולצ'ה ויטה" יותר מאמיליה רומאניה. מדובר במשולש הנמתח בין הים האדריאטי במזרח, הרי האפנינים בדרום ונהר הפו בצפון, שנחשב לאחד האזורים העשירים בארץ המגף. האזור נתחם בחבלים ונטו ולומברדיה בצפון וטוסקנה בדרום, כך שניתן לשלב בקלות טיולים באזורים היותר מוכרים של איטליה. בטיול לאורכו ורוחבו של החבל תתקלו בנופים ירוקים יפייפים וכבישים מהירים ומטופחים, לצד עיירות יפייפיות עם ארכיטקטורה מרתקת כמו בולוניה, פרארה, מודנה, פארמה, ראוונה ועוד.

אמיליה רומאניה נחשב ליעד אידיאלי לחופשה המשפחתית המושלמת. האזור מציע שפע של אטרקציות לילדים, אתרים יפייפים, חיי לילה תוססים, עיירות ציוריות וחוויה יוצאת דופן שתשאיר את כולם מסופקים ומלאים ברגעים בלתי נשכחים. כמו כן, באזור קיימים לא מעט סמלים המייצגים את החיים הטובים. מן האזור העשיר יצאו לא מעט מאכלים מפורסמים של המטבח האיטלקי השופע כמו בולונז ופרמז'ן וזהו ביתם של מותגי על בתחום מכוניות היוקרה כמו פרארי ולמבורגיני. ההנאה בטיול בחבל היפייפה ודאית ומובטחת למבוגרים וילדים כאחד.

 

גסטרונומיה ייחודית- מנות הדגל של אמיליה רומאניה

טיול באמיליה רומאניה הוא חוויה מסעירה לבלוטות הטעם. המטבח האיטלקי נחשב לאחד המפורסמים והאהובים בעולם, ולא מעט מאכלים ופריטים ממנו נולדו בחבל. בבולוניה, בירת החבל, נולד ה"בולונז", שנושא כמובן את שם העיר, ונחשב לאחד הרטבים הפופולריים ביותר בעולם. אנחנו בישראל אמנם מעדיפים אותו כ"ספגטי בולונז", אך המקומיים סולדים מן המנה "העממית" כלשונם, והם מפארים את הרוטב המפורסם במנת הדגל של בולוניה- "ראגו בשר"- בדרך כלל מבשר עגל טחון ועם מנה נכבדת של פסטה טליאטלה.

עוד פריט איטלקי אהוב שמנציח את שם עיר המקור שלו הוא הפרמיג'נו רג'אנו, הוא בשם המוכר יותר- גבינת פרמזן. הגבינה שכולם כל כך אוהבים נולדה בפארמה והיא מותג ייחודי לחבל אמיליה רומאניה, עד כדי כך שבשנת 2008 האיחוד האירופי חוקק חוק שרק גבינת פרמזן שמיוצרת באמיליה רומאניה רשאית להיקרא "Parmigiano Reggiano'. עוד פריט שראה אור בעיר פארמה הוא נקניק הפרושוטו, שבאזור תוכלו לטעום מהדבר האמיתי.

עוד מוצר ייחודי לחבל אמיליה רומאניה הוא חומץ הבלסמי המקורי – "בלסמיקו טרדיציונלה" (בלסמי מסורתי), שמקורו במודנה. גם פסטת הטורטליני העשירה והלזניה המפורסמת נולדו באמיליה רומאניה, כמו גם נקניק המורטדלה. אחד המוצרים שהמסעדות המקומיות נוהגות להשתמש בו הוא פטריות הכמהין הנדירות והיקרות. המטבח המקומי נחשב לגאווה הגדולה של חבל אמיליה רומאניה, וכידוע לכם- המקור בדרך כלל הכי טעים.

 

עמק המכוניות- להגשים את הפנטזיות המוטוריות

"דרך אמיליה" החוצה את החבל לרוחבו מכונה Motor Valley – "עמק המכוניות", בזכות מגוון המפעלים והמוזיאונים של כמה ממותגי העל האיטלקיים בתעשיית רכבי היוקרה- למבורגיני, פרארי, מזארטי ודוקאטי. עמק המכוניות הוא המקום המושלם לממש את הפנטזיות המוטוריות שלכם. האתר המרכזי והמפורסם ביותר הוא מוזיאון פרארי הממוקם בעיירה מראנלו, שם ניתן ללמוד על ההיסטוריה של המותג הידוע ולהכיר את הסיפור מתחילת הדרך ועד היום, ואף לצאת לסיבוב של פעם בחיים במכונית הנחשקת ביותר בעולם.

במודנה כדאי לבקר במוזיאון אומברטו פאניני, המציע תצוגה נדירה של מכוניות הספורט היוקרתיות "מזראטי". כ-20 ק"מ ממודנה נמצא מוזיאון למבורגיני, ובבולוניה קיים מוזיאון דוקאטי, מותג האופנועים המוכר ביותר בעולם. ברחבי החבל תמצאו לא מעט מוזיאונים קטנים יותר ואוספים פרטיים של רכבי אספנות. המותגים היוקרתיים הם חלק בלתי נפרד מאמיליה רומאניה שכן הם שמים חותמת על היותו של החבל סמל החיים הטובים ומוסיפים לפאר וליוקרה של כל האזור. כל חובב הגה שמגיע לאמיליה רומאניה יודע שהוא יקבל חוויה עוצמתית בלתי נשכחת, שלא ניתן לחוות בשום מקום אחר.

 

אטרקציות לכל המשפחה – מבחר עצום של כיף והנאה

אם מכוניות היוקרה והמטבח המקומי המשובח מושכים בעיקר מבוגרים, אך אפשר לרצות גם את הילדים? בקלות! חבל אמיליה רומאניה שופע באטרקציות מהנות לכל המשפחה שיהפכו את הטיול באזור למהנה ותוסס. בחלק הדרום-מזרחי של החבל ממוקמת עיירת החוף היפייפיה רימיני, השוכנת לחופי הים האדריאטי. מדובר למעשה בגרסה אירופאית וטובה יותר לאילת הישראלית. מסעדות, פאבים, מועדונים וחיי לילה תוססים במיוחד מאפיינים את העיר, ומבחר האטרקציות והאתרים שבאזור מישור החוף הוא מרשים.

הדובדבן שבקצפת הוא "מיראבילנדיה", אחד ממתחמי השעשועים הגדולים והמהנים באירופה. גלגל ענק בגובה 90 מטר, רכבת ההרים במים, עשרות מתקנים, מופעים ייחודיים והרבה הנאה מחכים למבקרים המאושרים, כמו גם פארק מים צמוד לימים האביביים והחמים יותר. לא רחוק מרימיני נמצא "איטליה אין מיניאטורה"- המיני ישראל של ארץ המגף, המציג את כל האתרים המפורסמים שיש באיטליה, ממגדל פיזה ועד הקולוסאום. כדאי גם לבקר ב"אולטרמארה"- פארק שעשועים שבו מוצגים מופעים של בעלי חיים כמו מופעי ציפורים ודולפינים, וגם מיצג יפייפיה של עולם הדינוזאורים, כולל בובות שנראות אותנטיות לחלוטין. עוד אטרקציות ששווה לבקר בהן הן פארק השעשועים פיאבילנדיה, גן החיות הימי "אקווריו די קתוליקה", פארק המים "Aqua Fun", הדולפינריום ברימיני ועוד.

 

איך מגיעים?

יש לא מעט דרכים לטוס לחופשה באמיליה רומאניה. הדרך הנפוצה ביותר היא כמובן בטיסה לבולוניה, בירת החבל. דרך נפוצה מאוד היא בעזרת טיסה לורונה, הקרובה מאוד לצפון החבל, וטיול "כוכב" משולב בין הערים הפופולריות בצפון איטליה, כמו ונציה, ורונה ומילאנו, ובין אזור אמיליה רומאניה. מדרום לאמיליה רומאניה נמצא חבל טוסקנה הידוע, שמהווה גם הוא אופציה לא רעה לטיול משולב בין שניים מן האזורים היפים ביותר באיטליה וניתן לטוס לפירנצה. גם גנואה ומילאנו הן אופציות לא רעות עבור מטיילים שאוהבים להשכיר רכב ולחרוש את הכבישים.