מסע לרפובליקה הדומיניקנית בעקבות קולומבוס

0
כמה נוסעים? נקה בחירה
 
 
1 כל הטיסות נא לבחור מחלקה
  • כל הטיסות
  • טיסות ישירות בלבד

נוסעים

חדרים

בחירת מספר החדרים נקה בחירה

נוסעים

חדרים

בחירת מספר החדרים נקה בחירה
הלוך ושוב
כיוון אחד
חזרה מיעד אחר
Display more
תאריכים

מסע לרפובליקה הדומיניקנית בעקבות קולומבוס

הרפובליקה הדומיניקנית שוכנת באנטילים הגדולים שבאיים הקריביים (מרכז אמריקה). היא חלק מן האי היספניולה, ושטחה תופס כשני שליש מהאי- הצד המזרחי והחלק האמצעי, בעוד השליש המערבי שייך להאיטי. שטח המדינה הוא ברובו הררי ומכיל רכסים הנישאים לגובה של למעלה מ-3,000 מטר מעל פני הים ומכוסים ביערות פראיים, וביניהם עמקים בעלי צפיפות אוכלוסין גבוהה, אך האזורים המתוירים הם בעיקר מישורי החוף, שמציעים למבקרים רצועות חוף קסומות ומרהיבות, הנושקות לאוקיינוס הצפון-אטלנטי או הים הקריבי. מוצאם של הדומיניקנים מעורב ומגיע ממגוון מקומות ברחבי העולם- בעיקר מספרד ומאפריקה, אך גם מאסיה והמזרח התיכון, כך שהתרבות המקומית היא צבעונית במיוחד, ומכילה אלמנטים מגוונים שמקורם בעיקר באמריקה הלטינית, האיים האנטיליים, אפריקה וארה"ב.

בשנת 1492 דרכה כף רגלו של מגלה הארצות האגדי, כריסטופר קולומבוס, בחופיו של אי טרופי קסום בקריביים, שלימים קיבל את השם 'היספניולה'- האי של ספרד. בכתביו כינה קולומבוס את המקום כ"גן עדן עלי האדמות", בזכות החופים הלבנים הבתוליים, הצמחייה הפראית, אוצרות הטבע הרבים והים הצלול שנצבע בצבעי טורקיז עזים. עם הזמן האי הפך לשתי מדינות נפרדות- האיטי והרפובליקה הדומיניקנית, אך דבר אחד כמעט ולא השתנה: היופי האגדי, אותו מראה שגרם לליבו של קולומבוס להחסיר פעימה ולהפוך את האי החלומי למקום ההתיישבות הראשון ב"עולם החדש".

המטבח המקומי
ברפובליקה הדומיניקנית קיים מטבח קריאולי, המושפע מהפלורליזם התרבותי שבמדינה, ומחוזק בתבלינים הפיקנטיים ובפירות הטרופיים שברפובליקה. המאכל הלאומי הוא "עוף ההרים", כינוי לצפרדע ענקית שחיה באזורים הגבוהים במדינה ומזכירה יותר עוף. עוד מאכל שהפך לאבן היסוד של הקולינריה המקומית הוא "מאנגו" (Mangu), ארוחת הבוקר הטיפוסית של הדומיניקנים, שזה בעצם חביתה מקושקשת מטוגנת עם בצל, אבוקדו, סלמי, גבינה צהובה, שמן זית ובננות מיובשות. לצד הארוחה רצוי לשתות כוס של רום מקומי, הנחשב לגאווה לאומית וטעמו מתוק במיוחד, או כוס בירה תוצרת בית, בדרך כלל בהירה מאוד (מזכירה את הבירה הגרמנית). אתרי הנופש שבחופים המדהימים נחשבים למערביים יותר, וניתן למצוא שם את מרבית סגנונות המזון הנפוצים בעולם, ממסעדות איטלקיות ועד מסעדות אמריקאיות, ובעיקר מסעדות דגים ופירות ים.

לאן נוסעים?

סנטו דומינגו
עיר הבירה של הרפובליקה הדומיניקנית והדבר הקרוב ביותר לעיר אירופית טיפוסית במדינה. סנטו דומינגו היא העיר האירופית הראשונה בעולם החדש. היא נוסדה ב-1494 על ידי ברתולמיאו, אחיו של כריסטופר קולומבוס, ושם נבנו המוסדות הראשונים בחצי הכדור המערבי- בית חולים, אוניברסיטה, מנזר וקתדרלה. סנטו דומינגו נבנתה בהשראת ערים ספרדיות גדולות כמו ברצלונה ומדריד, ואכן, מאז המאה ה-15 התרחבה העיר, הממוקמת בדרום המדינה, עד שהפכה למטרופולין שוקק חיים המונה כמעט שלושה מיליון תושבים, הנחשב למרכז החיים ברפובליקה ולציר התחבורה המרכזי במדינה. בעיר פועל אחד מקווי המטרו המפותחים והיעילים ביותר בקריבים.

המקום המתויר והיפה ביותר בסנטו דומינגו הוא "האזור הקולוניאלי"- הרובע ההיסטורי של העיר, הממוקם לחופי הים הקריבי, ושם ניתן למצוא את כל האתרים ההיסטוריים החשובים שהביאו את התרבות האירופית הקולוניאלית והדת הנוצרית ל"עולם החדש". כדאי לבקר במצודת דייגו קולון, המשמשת היום כמוזיאון הקולוניאלי, מבצר אוסאמה, המבנה הצבאי העתיק שבמשך מאות שנים שימש כבית הסוהר של סנטו דומינגו, קאסס ראלס- בית המשפט הראשון בעולם החדש, הפנתאון הלאומי, שער קונדה- שער הכניסה לעיר העתיקה והמקום בו הוכרזה עצמאותה של הרפובליקה וקתדרלת פרימאדה דה אמריקה המרהיבה, הקתדרלה הראשונה בעולם החדש, שהאגדה מספרת ששרידי עצמותיו של כריסטופר קולומבוס קבורות במרתפיה.


פונטה קאנה
עיירת חוף במזרח המדינה והיעד המוביל לחופשות ירח דבש מושלמות. היא שוכנת לחופי האוקיינוס האטלנטי הצפוני ומתהדרת בתפאורה מושלמת של חולות לבנים, ים צלול, צמחייה פראית ואווירה קריבית אותנטית, שמשתלבת עם קשת רחבה של אתרי נופש מפנקים בדרגת חמישה כוכבים בו ניתן להרגיש ממש כמו בני אצולה. מלבד הרביצה על החול האבקתי או בבריכה בריזורט והעבודה על השיזוף עם השמש המלטפת, כדאי גם לצאת בערב לשייט רומנטי בים הקריבי, ולראות את אורות האי נוצצים ברקע, או ליהנות מארוחת גורמה באחת מן המסעדות היוקרתיות הרבות שפרושות לאורך הטיילת בקו החוף.

ביקור המוגדר כחובה הוא ב"חור הכחול" (Hoyo Azul), יער מרתק וקסום שההליכה במסלולו היפייפה מובילה לנקודה חבויה בה מסתתר בין הסלעים והעצים אגם טורקיז קטן וצלול במיוחד, הנחשב לאחד הפלאים המרהיבים שיש בקריביים. לחובבי האדרנלין מומלץ לצלול באחד מהמועדוני הצלילה הרבים באזור ולגלות עולם תת-ימי עשיר וקסום, עם יצורים נדירים ויופי עוצר נשימה. מומלץ לעלות צפונה לחופי באוורו (Bavaro), הנחשבים בעיני רבים לחופי הים היפים ביותר בעולם, וגם קיבלו את האישור הרשמי לכך מארגון אונסק"ו העולמי.

לה רומנה
כעשרים קילומטר דרומית מפונטה קאנה, ניתן למצוא את לה רומנה, עיירת חוף אותנטית ומדהימה, המזכירה מאוד את פונטה קאנה, רק עם הבדל מהותי- התיירות בלה רומנה פחות מפותחת, ולכן מחירי הריזורטים שם נמוכים יחסית והמקום שקט יותר, כך שהוא אידיאלי לזוגות המתבודדים. את העיר חוצה נהר צ'אבון ויש בה מספר אתרים היסטוריים מרתקים, אך האטרקציות המרכזיות נמצאות כמובן בקרבת הים הקריבי.

מזרחית לעיר ניתן למצוא את חוף Bayahibe, הנחשב לאחד החופים היפים במדינה, ושם נמצאים לא מעט אתרי נופש מרכזיים. דרומים משם נמצא הפארק הלאומי המזרחי של הרפובליקה הדומיניקנית, מקום יפה כשלעצמו. מומלץ מאוד לקחת שייט לאיסלה סאונה, אי בודד שנחשב לחלק מהפארק הלאומי. הממשלה המקומית עושה כל שביכולתה כדי לשמור על המראה הבתולי של האי והיא הכריזה עליו כשמורה. האי עמוס בעצי דקל טרופיים וקיימים עליו מספר דוכנים וביתנים מקש, ולחופיו הנקיים ניתן למצוא את המים הצלולים ביותר שעין אנושית יכולה להיתקל בהם, כמו גם כמות לא מבוטלת של כוכבי ים- אחד הסמלים המובהקים של האי החלומי.


סוסואה

מומלץ מאוד לבקר בעיירת החוף סוסואה, הנחשבת ליד תיירותי מוביל, וממוקמת מזרחית לנמל, באזור התיירותי של מחוז פוארטו פלטה, שם ניתן למצוא קשת רחבה של ריזורטים ואתרי נופש מפנקים. סוסואה הייתה בעבר מקום המפלט של יהודים שנמלטו מציפורני הנאצים בזמן השואה ולאחריה, שהגיעו לעיירת החוף, שאז הייתה כפר נידח, ובתמיכת הממשלה בנו והפכו אותה לעיר חקלאית משגשגת ולעיירת חוף תיירותית. עם השנים, היגרו מרבית היהודים לארה"ב, והשרידים האחרונים של הקהילה הענפה הם בית כנסת מקומי ואתר זיכרון לקורבנות השואה. כיום חיים כמה עשרות יהודים בעיר.